کرزی و وزیر خارجه آلمان درباره مسائل آموزشی دختران افغان گفتگو کردند

رئیس جمهور سابق افغانستان و وزیر خارجه آلمان درباره مسائل آموزش دختران در افغانستان و آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی بحث و تبادل‌ نظر کردند.

به گزارش ذاکرنیوز، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان و «آنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در یک گفتگوی ویدئویی بر رفع ممنوعیت آموزش و اشتغال دختران و زنان در افغانستان تأکید کردند.

کرزی در توئیتی نوشت دو طرف همچنین در مورد اهمیت گفتگوی بین‌الافغانی به عنوان یک رویکرد مناسب برای تأمین صلح و ثبات پایدار در افغانستان گفتگو کردند.

وزیر خارجه آلمان اخیراً نیز در بیانیه مشترک با وزیران خارجه فرانسه، اندونزی، لیختن‌اشتاین، مغولستان، و آفریقای جنوبیخواهان لغو فوری محدودیت‌های کنونی علیه زنان و دختران افغانستان شد.

وزرای خارجه کشورهای مذکور همچنین از طالبان خواستند تا فوراً سیاست‌ها و اقدام‌هایی که زنان را حق آموزش و اشتغال، آزادی گشت‌وگذار، و مشارکت جدی در زندگی عمومی محروم می‌کند، لغو کند.

وزیران خارجه این شش کشور همچنین از تمام سازمان‌ها و کشورهای دیگر خواستند تا بر پایه منشور سازمان ملل متحد، از نفوذشان برای لغو این سیاست‌های تحدیدی طالبان علیه زنان افغان استفاده کنند.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار