کدام خانه‌ها و خودروها در سال 99 مشمول مالیات می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 گفت: بر اساس مصوبه امروز این کمیسیون، مساکن دارای ارزش بالای 10 میلیارد تومان و خودروهای دارای ارزش بالاتر از یک میلیارد تومان باید مالیات پرداخت کنند.

به گزارش ذاکرنیوز، هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 در تشریح جلسه امروز(سه شنبه 17 دی) کمیسیون متبوعش، گفت: در نشست امروز و جلسات پیش کمیسیون تلفیق، بیشتر به موضوع پیشنهادات الحاقی نمایندگان به ماده واحده و تبصره های لایحه رسیدگی شد.

وی ادامه داد: یکی از بندهای الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه سال 99، موضوع انتقال اموال مرتبط با تأسیسات شرکت های آب و فاضلاب شهری، روستایی و شرکت های آب منطقه ای بود، تاکنون آبرسانی توسط شرکت های آب و فاضلاب منطقه‌ای صورت می‌گرفت، حال این وظیفه به شرکت آب و فاضلاب شهری در مراکز استان‌ها محول شد، از این رو برای این انتقال نیازمند مصوبه قانونی بودیم که این امر در لایحه بودجه صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت: یکی دیگر از بندهای الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه سال 99، درباره افزایش شفافیت تراکنش های بانکی، مبارزه با پولشویی و جلوگیری از فرار مالیاتی بود که مصوبه امروز کمیسیون هم به افزایش درآمدهای مالیاتی کمک کرده و هم فعالیت بانکی را در کشور شفاف می‌کند.

قوامی اضافه کرد:اخذ مالیات از کالاهای لوکس از دیگر مصوبات نشست امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس بود، بر اساس این مصوبه، مساکن دارای ارزش بالای 10 میلیارد تومان و خودروهای دارای ارزش بالاتر از یک میلیارد تومان باید مالیات پرداخت کنند. بر اساس آمارها حدود 62 هزار خودرو در کشور بالای یک هزار میلیارد تومان ارزش مالی دارند و باید در سال آینده مالیات بدهند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99، مقرر شد که به ازای هر پیامک 10 ریال علاوه بر قیمت‌های قبلی از مشترکان اخذ و درآمدهای حاصله برای کمک به معلولان بهزیستی هزینه شود. همچنین بر اساس بند الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه، تعرفه جرایم رانندگی در سال آینده 2 درصد افزایش یافته و درآمدهای حاصله برای کمک‌های درمانی به مصدومان در سوانح و برای پیشگیری از معلولیت های ناشی از سوانح به سازمان بهزیستی اختصاص داده می‌شود.

انتهای‌پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار