توسط انتشارات ندای تاریخ؛

کتاب جدید حسین آبادیان به نمایشگاه کتاب رسید

نشر ندای تاریخ کتاب «پیامدهای اجتماعی مهاجرت‌های روستایی به شهر تهران: ۱۳۴۲ – ۱۳۵۴» نوشته حسین آبادیان را به نمایشگاه کتاب آورده است.

 به گزارش ذاکرنیوز، انتشارات ندای تاریخ با کتاب‌های تازه خود به سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمده است. شاخص‌ترین کتاب سال ۱۴۰۱ این انتشارات «پیامدهای اجتماعی مهاجرت‌های روستایی به شهر تهران: ۱۳۴۲ – ۱۳۵۴» نوشته حسین آبادیان، تاریخنگار سرشناس ایرانی است.


حسین آبادیان دکترای تاریخ دارد و هم اکنون استاد گروه تاریخ دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین به تدریس اشتغال دارد. از جمله آثار مشهور آبادیان می‌توان به «زندگینامه سیاسی دکتر مظفر بقایی»، «اندیشه دینی و جنبش ضد رژی در ایران»، «مبانی نظری حکومت مشروطه و مشروعه»، «تاریخ سیاسی ایران معاصر؛ بسترهای تأسیس سلطنت پهلوی»، «بحران آگاهی و تکوین روشنفکری در ایران»، «رسول‌زاده، فرقه دمکرات و تحولات معاصر ایران»، «ایران: از سقوط مشروطه تا کودتای سوم اسفند»، «روایت ایرانی جنگ‌های ایران و روس» و «مفاهیم قدیم و اندیشه جدید، درآمدی نظری بر مشروطه ایران» اشاره کرد.


از دیگر کتاب‌های این انتشارات که عرضه نخستین آنها در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بوده است می‌توان به «شتر، کَشتی بیابان» نوشته بهمن سلطان احمدی اشاره کرد.


از مهم‌ترین کتاب‌های سال ۱۴۰۰ این انتشارات که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود نیز می‌توان به این عناوین اشاره کرد: کتاب «تاریخ مختصر میان رودان: از بین‌النهرین باستان تا عراق امروز» نوشته هانس یورگ نیسن و پیتر هاینه و ترجمه کامیار عبدی، سومین چاپ کتاب «انسان نئاندرتال» نوشته حامد وحدتی نسب و آذر جوهر، تاریخ ملک‌آرا: چگونگی به قدرت رسیدن قاجارها» نوشته میرزا علی‌قلی بن محمد چلاوی (اقبال) را با تصحیح جمشید قائمی و رامین یلفانی و همکاری شقایق فتحعلی‌زاده و رقیه آقابالازاده، «تأدیب الرجال: پاسخ به تأدیب النسوان زن‌ستیز» به تصحیح شقایق فتحعلی زاده و رقیه آقابالازاده، چاپ سوم کتاب «ادبیات تاریخی و دیوانسالاری ایران: «عهد مغول تا سرآغاز دولت صفویه» با تکیه بر متون نثر فارسی و اسناد مکتوب تاریخی و محوریت بررسی لغات و اصطلاحات دیوانی- اجتماعی و سندشناسی (قرن هفتم تا پایان قرن نهم هجری)» تألیف محسن روستایی، دومین چاپ کتاب «جنگ و خشونت در جوامع پیش از تاریخ» نوشته حامد وحدتی نسب و امیرسامان شیخ‌الاسلامی و «نقاشی قهوه‌خانه‌ای؛ نمایشی از فرهنگ ملی و مذهبی» نوشته نرگس ذکرعلی.


به گفته مسئول غرفه این انتشارات از ساعت ۱۴ تا ۱۶ قرار است حامد وحدتی نسب نویسنده کتاب «انسان نئاندرتال» در غرفه این انتشارات حضور پیدا کند و با مخاطبان به گفت‌وگو بپردازد.


انتشارات ندای تاریخ در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در شبستان (سالن ناشران عمومی) راهروی ۲۵ غرفه شماره ۶ حضور دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار