کارکنان بخش ریلی هم در آلمان به اعتصاب کنندگان پیوستند

اعتصاب کارکنان راه آهن آلمان که از صبح امروز (جمعه) آغاز شده منجر به توقف و تاخیر حرکت بسیاری از قطارها شده و این مسئله در کنار اعتصاب‌ها در فرودگاه‌های آلمان شرایط دشواری را برای مسافران ایجاد کرده است.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، اعتصاب هشداردهنده اتحادیه راه آهن EVG آلمان، تردد قطارها در این کشور را از ساعت سه صبح امروز متوقف کرده است. به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از دویچه بان، ترافیک مسافت های طولانی ممکن است تا اوایل عصر مختل شود .

به گفته سخنگوی اتحادیه راه آهن و حمل و نقل آلمان (EVG) از صبح جمعه ساعت 3:00 بامداد، کارکنان بسیاری از شرکت های راه آهن اعتصاب را آغاز کرده اند.. در نتیجه این اعتصاب هشدار، ترافیک ریلی در آلمان تا حد زیادی در صبح جمعه متوقف خواهد شد. یکی از مذاکره کنندگان از این اتحادیه اخیراً اعلام کرد: هیچ قطاری در این جمهوری حرکت نخواهد کرد.

همزمان، اتحادیه خدمات وردی از تداوم اعتصاب ها در فرودگاه های هامبورگ، کلن/بن و دوسلدورف خبر داد و از روز جمعه نیز کارکنان در فرودگاه های اشتوتگارت و کارلسروهه/بادن-بادن به این اعتصاب ها اضافه می شوند.

دویچه بان هم در ابتدا تردد در مسافت های طولانی را متوقف کرد. علاوه بر دویچه بان، حدود 50 شرکت اتوبوس و قطار دیگر نیز در اعتصاب هستند.

به این ترتیب اندکی قبل از تعطیلات آخر هفته، نه تنها مسافران قطار، بلکه مسافران هوایی نیز باید برای آسیب‌ها و اختلالات آماده شوند. اتحادیه وردی از پرسنل امنیت هوانوردی در فرودگاه های دوسلدورف، هامبورگ، کلن/بن و اشتوتگارت خواسته است تا تمام روز اعتصاب کنند.

این اعتصاب هشداردهنده روز جمعه دومین اعتصاب در مناقشه کنونی چانه زنی جمعی بین EVG و شرکت های راه آهن است. در طول اعتصاب در 27 مارس، EVG و وردی با هم وارد عمل شدند و علاوه بر حمل و نقل عمومی محلی، منطقه ای و راه دور، چندین فرودگاه در جمهوری فدرال را نیز فلج کردند. ساعت‌ها هیچ قطاری روی ریل کار نمی‌کرد .

مذاکرات برای قراردادهای دسته جمعی جدید از اواخر فوریه آغاز شده است EVG. در حال مذاکره برای 230000 کارمند است که 180000 نفر از آنها برای دویچه بان کار می کنند. با این حال، مذاکرات با گروه دولتی از ابتدا به نتیجه نرسید: قرار اول تنها پس از دو ساعت به پایان رسید و در جلسه دوم، طبق گزارش ها، تنها نقطه نظرات مربوطه رد و بدل شد.

EVG به شدت از پذیرش رای داوری به عنوان مبنایی دیگر برای مذاکره امتناع می ورزد و اعلام کرده است: ما باید فشار را بر کارفرمایانی که فکر می‌کنند می‌توانند خواسته‌های کارگران خود را نادیده بگیرند افزایش دهیم. وی پیشنهادات ارائه شده را غیرقابل قبول دانست.

EVG حداقل 650 یورو بیشتر در ماه برای یک دوره یک ساله یا دوازده درصد بیشتر برای گروه های درآمد بالا می خواهد. این اتحادیه در حال حاضر در دور دوم با حدود 50 شرکت راه آهن در حال مذاکره است.

قرار است نشست بعدی با دویچه بان هفته آینده برگزار شود. در این گروه، چانه زنی جمعی بر 180000 نفر از حدود 230000 کارمند تأثیر می گذارد.

اتحادیه وردی و EVG می خواهند فشار را در چانه زنی جمعی خود افزایش دهند.

در فرودگاه‌های دوسلدورف، کلن/بن و هامبورگ هم اعتصاب‌های هشداردهنده پرسنل امنیتی که از روز پنجشنبه آغاز شده بود، روز جمعه ادامه خواهد یافت. علاوه بر این، اتحادیه وردی همچنین خواستار اعتصاب در فرودگاه اشتوتگارت شد. وردی می خواهد فشار بر کارفرمایان را در مذاکرات برای کارمندان در حوزه امنیت هوانوردی، در کنترل مسافر، کنترل پرسنل و کالا و در حوزه خدمات افزایش دهد. مدتی است که اتحادیه در حال مذاکره با انجمن فدرال شرکت های امنیت هوانوردی در مورد هزینه های اضافی برای کار شب، شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی و همچنین مقررات مربوط به اضافه کاری برای کارکنان امنیتی و خدماتی است.

اعتصاب هشداردهنده در اعتراض به دستمزدها هم تأثیر زیادی بر حمل و نقل هوایی در آلمان گذاشته و لغو و تاخیرهای زیادی در فرودگاه های هامبورگ، کلن/بن و دوسلدورف وجود دارد که ده ها هزار مسافر را تحت تاثیر قرار داده است.

مسافران در روزهای پنجشنبه و جمعه در چندین فرودگاه آلمان با تاخیر و کنسلی های متعددی مواجه هستند. در فرودگاه‌های دوسلدورف، هامبورگ و کلن/بن، اعتصاب‌های هشداردهنده دو روزه از شب پنج شنبه آغاز شد. در اشتوتگارت یک اعتصاب تمام روز در روز جمعه برگزار می‌شود. انجمن فرودگاه ADV انتظار دارد که حدود 700 پرواز در سراسر کشور در دو روز اعتصاب لغو شود.

فرودگاه دوسلدورف هم هشدار داد: اعتصاب منجر به اختلالات قابل توجهی در عملیات پرواز خواهد شد. مسافران باید منتظر تاخیر و بسیاری از لغو پروازها باشند.

انجمن فدرال صنعت هوانوردی آلمان (BDL) به اعتصابات پی در پی در فرودگاه های مختلف آلمان انتقاد شدیدی وارد کرد.

بر اساس گزارش BDL، تنها در سه ماه اول سال جاری حدود هر یازده روز یک اعتصاب در فرودگاه صورت می‌گرفت. به دلیل اعتصاب گسترده در 26 و 27 مارس 2023، حدود 3500 پرواز در آن دو روز لغو شد. این بدان معناست که تعداد پروازهای لغو شده به دلیل اعتصابات در سال جاری به طور قابل توجهی از تعداد پروازهای لغو شده در کل سال 2019 بیشتر است. در آن زمان 3300 پرواز در طول سال وجود داشت که طبق BDL، به دلیل اعتصاب ها انجام نشد.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار