ژاپنی‌ها هم به جمع مزدوران ۳۳ ملیتی در اوکراین پیوستند

خبرگزاری فرانسه با انتشار گفت‌وگویی از یک ژاپنی دیگر که به جمع مزدوران حاضر در اوکراین پیوسته، اعلام کرد هم‌اکنون مزدورانی از ۳۳ کشور در جنگ علیه روسیه حضور دارند.

به گزارش ذاکرنیوز ، خبرگزاری فرانسه در گزارشی تصویری از «یویا موتومورا»، شهروند ۴۵ ساله ژاپنی که اخیرا به جمع ژاپنی‏‌های شرکت کننده در جنگ اوکراین اضافه شده است، تصریح کرد که با در نظر گرفتن ۸ ژاپنی‏ دیگر در هنگ مزدوران بین المللی در اوکراین، اکنون افراد از ۳۳ ملیت در آن عضو هستند.


دولت ژاپن اعلام کرده هم به جهت سیاست کلی چند دهه‌ای صلح طلبانه و هم به علت محدودیتهای ناشی از قانون اساسی‌شان که اجاره مشارکت عملیات نظامی در کشورهای دیگر را به آنها نمی‏‌دهد، حاضر به کمک نظامی به اوکراین نیستند و صرفا به ارسال تجهیزات غیر نظامی به اوکراین بسنده می‏‌کنند. هرچند اواسط ماه گذشته تحت فشار آمریکا دولت ژاپن از این موضع عدول و اعلام کرد که به اوکراین ماده منفجره تی ان تی برای استفاده در گلوله‌‏‏های توپ می‏‌فرستد. پیش تر هم در اوایل همان ماه گذشته هم اخباری از ارسال ۱۰۰ خودرو نظامی به اوکراین مطرح شده بود.


هنگ مزدوران بین‌‏المللی اوکراین که به هنگ گرجی‌ها معروف شده، هم‌اکنون در نزدیکی کی‌یف مستقر است و از زمان حمله اوکراین به کریمه در سال ۲۰۱۴ به رهبری شخصی به نام «ماموکا مامولاشویلی» که تبعه گرجستان است، شکل گرفت و پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین به شدت توسعه یافت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار