ژاپن: تعامل با طالبان باید صبورانه و عملگرایانه باشد

نماینده دائم ژاپن در سازمان ملل اظهار داشت جامعه جهانی باید با تعامل صبورانه و عملگرایانه طالبان را به تغییر سیاست‌های تحدید‌ی‌شان تشویق کند.

 به گزارش ذاکرنیوز، «ایشیکان کیمیهیرو» نماینده دائم ژاپن در سازمان ملل اظهارداشت جامعه جهانی باید رویکرد یکپارچه و منسجمی در رسیدگی چالش‌های مردم افغانستان اتخاذ کند و در این راستا بر نقش یوناما در هماهنگی کمک‌های بشردوستانه، نظارت بر وضعیت حقوق بشر و ترویج گفتگوهای سیاسی فراگیر تأکید کرد.

وی با تمجید از نشست فرستادگان ویژه کشورهای مختلف برای افغانستان در قطر افزود: ما نیاز داریم بر اساس دستاوردهای آن نشست، تعامل صبورانه، عمل‌گرایانه و اصولی با طالبان را دنبال کنیم تا آنها را تشویق کنیم مسیر سیاست‌های خود را در جهت مورد نظر مردم افغانستان تغییر دهند، و فضاها را به نفع مردم این کشور وسعت داده و بازتر کنیم.

نماینده ژاپن با تأکید به ادامه گفتگوها درباره افغانستان گفت: در عین حال، ما باید به بحث در مورد رویکردهای استراتژیک خود ادامه دهیم تا به نفع مردم افغانستان باشد و به ثبات منطقه کمک کند.

کیمیهیرودر ادامه از طالبان خواست تا مطابق قطعنامه 2681 شورای امنیت محدودیت‌های زنان و دختران را به سرعت لغو کند و اجازه مشارکت کامل، برابر، معنادار و امن آنها را در جامعه بدهد.

نماینده ژاپن تصریح کرد: این امر نه تنها رفاه و کرامت زنان و دختران را تضمین می‌کند، بلکه به افغانستان اجازه می‌دهد از پتانسیل‌های خود استفاده کند و به ثبات و رفاه طولانی مدت برای خود و منطقه دست یابد. 

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار