چکیده خطبه‌های نماز جمعه شهرهای استان یزد

یزد - ایرنا- امام جمعه ابرکوه با اشاره به حملات آمریکا در عراق و سوریه به مواضع نیروهای جبهه مقاومت گفت: این عمل نشان از تداوم خوی استکباری آمریکا است .

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا،  حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه افزود: البته این حملات نقطه ای و کور چندان تأثیر راهبردی در معادلات منطقه غرب آسیا و محور مقاومت خصوصاً ایران ندارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اظهارکرد: پس از شهادت سردار سلیمانی  محور مقاومت دستخوش تغییرات جدّی شده و موضوع انتقام سخت در سطح اخراج آمریکا از منطقه مورد مطالبه عموم مردم خصوصاً عراق و سوریه قرار گرفت .

وی ادامه داد: اینکه پایگاه عین الاسد و کشتی تجاری رژیم صهیونیستی مورد هدف تیر غیب قرار می‌گیرد  نشان از خشم مردم منطقه از حضور نامشروع آمریکا و گستاخی های رژیم اشغالگر قدس در ماه‌های اخیر است .

حسینی اضافه کرد: این نشان می‌دهد که دست هسته ها و گروه های مقاومت برای ضربه زدن به دشمن در هر جا از زمین و دریا باز است .

وی همچنین  با تبریک  فرا رسیدن ۲۷ رجب روز عید سعید مبعث نبوی و عید بزرگ مسلمانان  خاطر نشان کرد:  بعثت رسول خدا(ص) در سن ۴۰ سالگی محقّق شد و زمینه درخشندگی افق سعادت زندگی بشریّت تا صبح قیامت فراهم شد .

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: نتیجه این بعثت زمینه‌سازی تکامل انسانیت و بشریت و تعلیم کتاب و حکمت و تطهیر و تزکیه نفوس مردم شد .

***

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه کمیته امداد جایگاه والایی در نظام اسلامی دارد و یکی از ابتکارات و ابداعات امام راحل (ره ) بوده است گفت : تاسیس کمیته امداد از اندیشه های بلند آن مرد الهی بود. 

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی  در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد اظهارداشت : این نهاد مهم و خدمتگزار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام (ره) تاسیس شد و از زمان تاسیس تاکنون منشا خدمات زیادی برای نیازمندان و محرومین جامعه اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه بعداز گذشت ۴۰ سال از انقلاب هیچ سازمانی مانند کمیته امداد امام خمینی ره جزو پاک ترین دقیق ترین ومقدس ترین نهاد های انقلابی از سوی امام راحل نبوده است گفت : افرادی که تحت حمایت امداد هستند افراد آبرومندی هستند وباید شان و عزت وکرامت انها حفظ شود .

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد به آغاز هفته احسان ونیکوکاری هم اشاره ای داشت و افزود : هفته احسان و نیکوکاری فرصت مغتنم و شایسته ای برای رسیدگی به حال نیازمندان و محرومان حقیقی جامعه است.

***

امام جمعه موقت مهریز گفت: موضوع برجام با همه تلاش‌ها هیچ سودی نصیب مردم و کشور نکرد و بخشی از فرصت‌های نظام اسلامی گرفته شد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام حسین زارع زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مهریز افزود: به رغم همه پیگیری‌ها، آمریکا در قبال برجام به هیچکدام از وعده‌های خود عمل نکرد و کشور ما متضرر شد.

وی با بیان اینکه بدعهدی دشمنان و اروپایی‌ها تمام شدنی نیست ادامه داد: اگر در برابر دشمنان کوتاه بیاییم تاریخ نشان داده که آنها روز به روز بر فشار خود بر کشور و ملت ما می‌افزایند.

امام جمعه موقت مهریز اظهار کرد: تعامل اگر موجب سوء‌استفاده طرف مقابل شود موجب خسران برای انقلاب‌اسلامی است هرچند ملت ایران همواره اهل تعامل بوده و هست.

زارع زاده خاطر نشان کرد: راه عزت کشور و نظام همانطوریکه بارها مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند تکیه به داخل و استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور و ارزش نهادن به جوانان است .

وی بیان کرد: کوتاه آمدن در برابر دشمنان به خصوص آمریکا موجب جسارت بیشتر آنها برای ضربه‌زدن به کشور و مردم است که هم‌اکنون شاهد فشار اقتصادی و معیشتی هستیم .

امام جمعه موقت مهریز به هفته احسان و نیکوکاری و منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری اشاره کرد و با گرامیداشت آنها از مردم خواست همواره به مناسبت‌ها اهمیت دهند.

زارع زاده یادآور شد: توجه به برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و حضور فعال در صحنه برای کمک به مسوولان به حل مسایل و مشکلات باید همواره مدنظر همگان باشد .

       

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار