وبینار مشترک روزنامه‌نگاری مهر، تهران‌تایمز و اسپوتنیک برگزار شد

پوشکوف: رسانه‌های ایران و روسیه صدای افراد بی صدا می‌شوند

اولین وبینار مشترک خبرگزاری مهرو روزنامه تهران تایمز و خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با تمرکز بر موضوع تلاش رسانه‌های غربی برای ارائه تصویری نادرست از کشورهای شرقی برگزار شد.

به گزارش ذاکرنیوز، اولین وبینار مشترک خبرگزاری مهرو روزنامه تهران تایمز و خبرگزاری اسپوتنیک روسیه روز سه شنبه با تمرکز برموضوع تلاش رسانه های غربی برای ارائه تصویری نادرست از کشورهای شرقی برگزار شد.در این نشست واسیلی پوشکوف، مدیر همکاری های بین المللی و تاتیانا کوخاروا، رئیس اسپوتنیک بین الملل میزبان نشست مشترک مجازی بودند.


در این نشست پیمان یزدانی دبیر سرویس انگلیسی خبرگزاری مهر، خلاصه ای از تلاش ها برای هماهنگ کردن و برگزاری این نشست مشترک را ارائه کرد و سپس در مورد لزوم همکاری رسانه های ایران و روسیه برای مقابله با هژمونی رسانه ای غرب صحبت کرد.


پوشکوف در ابتدای این نشست مجازی به ارائه تاریخچه کوتاهی از روزنامه نگاری در روسیه و روابط بین خبرگزاری های مختلف در این کشور پرداخت.در ادامه کوخاروا بعد از پرداختن به تاریخچه اسپوتنیک درباره مشکلات، محدودیت ها و موانعی که خبرنگاران به هنگام کار در کشورهای غربی با آن مواجه بوده اند پرداخت.در این جلسه، کارکنان اسپوتنیک به نوبت به موضوعات مختلفی از جمله تصویر اشتباه و تحریف شده رسانه های جریان اصلی غربی از کشورهای شرقی در پاسخ به سوالات مطرح شده توسط مخاطبان ایرانی پرداختند.


پوشکوف همچنین از تجربیاتی که در کشورهای غربی به عنوان روزنامه نگار داشته است و محدودیت هایی که دولت های غربی بر سر راه روزنامه نگاران شرقی ایجاد کرده اند تا از نشان دادن واقعیت کشورهای شرقی جلوگیری کنند، سخنرانی کرد. پوشکوف گفت که رسانه عمده غربی مانند شرکت هایی عمل می کنند که برنامه کشورهای غربی را به پیش می برند.


وی افزود: رسانه های غربی منافع شرکت ها و افراد ثروتمند و با نفوذ را نمایندگی می کنند در حالی که رسانه های کشورهایی مانند ایران، روسیه و چین صدای افراد بی صدا می شوند.


کوخاروا به نوبه خود با ابراز خوشحالی از راه اندازی شبکه های تلویزیونی انگلیسی زبان توسط کشورهایی مانند ایران، روسیه و چین گفت که این شبکه های جدید صدای بی صداها را انعکاس می دهند و تصویر اشتباهی که رسانه های غربی از کشورهایشان ارائه می دهند را تصحیح می کنند. . او بیشتر توضیح داد که روزنامه نگاران شرقی انحصار رسانه های جریان اصلی غربی را شکسته اند.


کارشناسان روسی در ادامه به سوالات طرف ایرانی خود پاسخ دادند و در مورد فعالیت های خبرگزاری خود و همچنین ارتباط آن با سایر خبرگزاری ها در فدراسیون روسیه توضیح دادند.


در پایان این وبینار، طرفین از تبادل بازدید از خبرگزاری های یکدیگر و دیدار چهره به چهره در تهران و مسکو استقبال کردند.


در پایان و در راستای توسعه همکاری های رسانه ای بین خبرگزاری مهر و خبرگزاری روسی اسپوتنیک، یزدانی ابراز امیدواری کرد تا در آینده نشست های بیشتری از این نوع برگزار شوند و گفت خبرگزاری مهر تلاش خواهد کرد تا نشست هایی با موضوعات ممختلف را با مشارکت دو طرف برگزار کند که مورد استقبال طرف روسی قرار گرفت.


گزارش از کمال ایرانی دوست

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار