با اجرای ۱۰۰ تئاتر در یادمان‌های خوزستان؛

پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور به کار خود پایان داد

دبیر پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور از پایان این همایش با اجرای ۱۰۰ تئاتر مختلف در زمینه‌های خیابانی و محیطی توسط ۱۴ گروه نمایشی از سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ذاکرنیوز، مصطفی بوعذار در گفت‌وگو با مهر بیان کرد: پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور به‌عنوان تنها رویداد هنری و محوری که از ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ در یادمان فتح‌المبین با حضور گروه‌های نمایشی منتخب آغاز شد تا دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ با ۱۰۰ اجرای نمایشی در یادمان‌های شلمچه، نهر خین، اروند، گلزار هویزه، دهلاویه، فتح‌المبین و موزه جنگ خرمشهر به کار خود پایان داد.


دبیر پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، هدف از برگزاری این رویداد را رونق بخشی به جریان عظیم راهیان نور و تقویت هنر انقلابی در راستای جهاد تبیین و نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس برای زائران سرزمین نور اعلام کرد و افزود: این ۱۰۰ اجرای تئاتر خیابانی و محیطی در راهیان نور توسط هنرمندان اتفاقی کم نظیر محسوب می‌شود.


بوعذار با اشاره به حضور هنرمندان برتر و منتخب دفاع مقدس در این همایش گفت: هنرمندان با تولید آثار فاخر و ارزشی در سخت‌ترین شرایط و با حداقل امکانات موجود، اجراهای ماندگاری را با محتوای غنی ارائه دادند که شایسته تقدیر هستند.


مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خوزستان تاکید کرد: راهیان نور بهترین فرصت برای ارائه آثار فرهنگی و هنری با محوریت مقاومت است و جای خالی بسته فرهنگی در این جریان عظیم و مردمی کاملاً مشهود است.


بوعذار، این رویداد هنری بزرگ در بستر راهیان نور را محلی برای ترویج فرهنگ و هنر انقلابی توصیف کرد و گفت: با تمام سختی‌ها و مشکلات و با همکاری حداقلی توانستیم با همت هنرمندان ایثارگر «جبهه فرهنگی انقلاب» به پایان برسانیم.


وی یادآور شد: همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان‌نور با وجود کم لطفی و بی مهری برخی مدیران فرهنگی در مرکز و استان خوزستان اما توانست با این حجم از گروه‌ها پذیرای کاروان‌های راهیان نور باشد و حماسه بی نظیری را در عرصه تئاتر خلق کند.


بوعذار با انتقاد از عملکرد برخی مدیران فرهنگی کشور گفت: با وجود مکاتبات بسیار برای مشارکت حداقلی در این رویداد اما پاسخ مناسبی دریافت نکردیم چرا که آنها هنر دفاع مقدس را فقط در چارچوب جشنواره‌ها و توزیع جوایز در قالب بودجه‌های کلان در مرکز می‌بینند و راهیان نور در اولویت آنها نیست.


این نویسنده و کارگردان هنرهای نمایشی از حمایت و مشارکت ستاد مرکزی راهیان نور، معاونت هنری وزارت ارشاد، اداره کل هنرهای نمایشی، سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان، استانداری خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ستاد کنگره شهدای ملی خوزستان و سازمان آب و برق خوزستان تقدیر کرد و افزود: وعده‌های بسیاری داده شده که امید است به‌زودی محقق شوند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار