مدیرکل کمیته امداد اردبیل خبر داد؛

پرداخت ۱۴ درصد تسهیلات اشتغال در حوزه صنایع دستی

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۱۴ درصد تسهیلات اشتغال کمیته امداد به طرح‌های حوزه صنایع دستی به ویژه قالی، گلیم و ورنی پرداخت شده است.

به گزارش ذاکرنیوز، علیرضا حسین‌نژاد شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه دوره آموزشی گلیم و ورنی‌بافی کمیته امداد در شهرستان نمین اظهار کرد: هنرمندان چیره‌دست با مهارتی بی‌نظیر و توانمندی بالا در خلق هنر گلیم‌بافی و ورنی‌بافی شرایط ممتازی را در سطح ملی فراهم کردند.


وی از عنبران به عنوان پایتخت گلیم کشور یاد کرد و گفت: در بحث اشتغال صنایع دستی به ویژه قالی‌بافی، گلیم‌بافی و ورنی‌بافی دارای ارزش و اهمیت بسیار بالایی است و قطعاً هنرمندان در این عرصه سعی می‌کنند تا با استفاده از شیوه‌ها و روش‌های مدرن تولید محصولات خود را انجام دهند.


مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: اولین محصول با استفاده از نقشه‌های فرشبافی امروز به نقطه پایانی رسیده و شاهد برش این محصول در قالب هنر صنعت ورنی هستیم که قطعاً زمینه‌ساز اشتغال بیشتر در منطقه خواهد شد.


حسین‌نژاد اهمیت امر اشتغال را در شرایط کنونی یادآور شد و افزود: بیکاری از معضلات جدی جامعه است که از آن به عنوان مادر تمام آسیب‌ها و معضلات اجتماعی یاد می‌کند.


وی اهمیت اشتغال و توجه به رشد تولید را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری دولت سیزدهم به ویژه کمیته امداد اهتمام جدی به اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغالزا دارد تا شعار سال با محور تولید تحقق پیدا کند.


حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کمیته امداد نیز به تأسی این برنامه ارزشمند و اشتغالزا و رفع معضل بیکاری بر اساس تکالیفی که بر عهده گرفته سعی دارد تا فرصت‌های اشتغال را برای مددجویان خود فراهم کند.


وی تکلیف کمیته امداد را درسال گذشته در بحث اشتغال ایجاد فرصت اشتغال ۵۰۰ هزار نفری اعلام کرد و ادامه داد: در استان اردبیل نیز سال گذشته فضای اشتغال پنج هزار و ۴۰۰ نفر با پرداخت تسهیلاتی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان فراهم آمد.


حسین‌نژاد بیان کرد: از این مبلغ هفت هزار و ۴۶ طرح در حوزه قالیبافی، گلیم‌بافی و ورنی‌بافی بوده که پرداختی ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات را در این حوزه شاهد بودیم.


وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۱۴ درصد کل تسهیلات پرداختی اشتغال کمیته امداد مختص طرح‌های قالیبافی، گلیم‌بافی، ورنی‌بافی و صنایع دستی بوده که حمایت از تولیدکنندگان در این عرصه انجام شده است.


حسین‌نژاد تصریح کرد: امسال نیز این طرح‌ها مورد حمایت کمیته امداد است و با اولویت حمایت از طرح‌های زیست بوم صنایع دستی سعی می‌کنیم تا با محوریت خانواده‌ها به توسعه و تقویت هنر صنعت فرش، گلیم و ورنی اقدام کنیم.


وی گفت: در قالب تولید فرش، گلیم و ورنی اعضای خانواده در کنار هم تولید ارزشمندی را انجام می‌دهند و مادر خانواده نیز در کنار وظیفه مادری و همسری در انجام شغل مناسب با ارزش افزوده بیشتر فعالیت می‌کند.


حسین‌نژاد افزود: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ کمیته امداد برای بیش از یک‌هزار و ۳۰۵ بافنده فرش، گلیم، ورنی تسهیلاتی به ارزش ۲۴ میلیارد تومان پرداخت کرده تا با همراهی مجریان مجرب در این حوزه بتوانیم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.


وی برگزاری دوره‌های آموزشی را برای فعالان هنر صنعت صنایع دستی، فرش، گلیم و ورنی یادآور شد و خاطرنشان کرد: این برنامه‌های آموزشی همچنان مورد حمایت جدی است تا در سایه مهارت‌آموزی، اعضای خانواده بتوانند تولید محصولات با ارزشی را داشته باشند.


مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از همراهی مدیران بانک‌های عامل به عنوان یاوران اشتغال قدردانی کرد و ادامه داد: امسال نیز امیدواریم با همراهی بانک‌های عامل استان پرداختی تسهیلات اشتغالزا در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.


 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار