پتروویچ: من مربی اینستاگرامی نیستم/ عراق به تغییر نسل نیاز دارد

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال عراق معتقد است که این تیم برای بهبود عملکرد به تغییر نسل و استفاده از بازیکنان جوان نیاز دارد.

به گزارش ذاکرنیوز ، زیلکو پتروویچ در نخستین اظهار نظر رسمی خودش پس از پذیرفتن هدایت تیم ملی عراق و جانشینی دیک ادووکات هلندی گفت: با این وجود که در شروع کار خودم هستم باید بگویم از تیم شناخت کامل دارم و بازی‌های تیم ملی عراق را تماشا کرده‎ام. در این مقطع تعدادی از بازیکنان جوان را انتخاب کردیم چرا که آینده برای فوتبال عراق از اهمیت زیادی برخوردار است. بیشتر ترکیب تیم از بازیکنانی است که سال‎ها حضور داشته‌اند و حالا باید به دنبال ایجاد تغییر در تیم و استفاده از بازیکنان جدید باشیم.

وی که فعالیت خودش را با حضور در مسابقات کشورهای عربی در قطر آغاز کرده اضافه کرد: شرایط در اینجا بسیار عالی است و من به همراه دستیارانم بازی‌های لیگ را برای آشنایی بیشتر با توانایی بازیکنان تماشا کردم. ما باید میانگین سنی تیم را پایین بیاوریم تا شاهد عملکرد بهتری باشیم، البته در کنار جوان‎ها همچنان از بازیکنان با تجربه هم استفاده می‌کنیم. هدف ما در اینجا رسیدن به جام کشورهای عربی نیست، بلکه ایستگاهی است برای ساختن تیم آینده و باید روی شکل‎گیری تیمی کار کنیم که بتواند سال‎های طولانی برای فوتبال عراق اثرگذار باشد.

پتروویچ در خصوص تغییر نسل فوتبال عراق گفت: این کار آسانی نیست و اتفاقی بود که مثلا در هلند روی داد. برای تغییر نسل همیشه به زمان نیاز دارید و البته ما زمان کافی نداریم، چرا که باید خیلی زود برای حضور در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی آماده شویم. باید به دنبال ارتقای سطح عملکرد تیم و ظاهر شدن در حد مورد انتظار و شایسته باشیم. از بازیکنانم می‎خواهم فوتبال خوب و زیبایی اراده بدهند و بدانند به همه نفرات فرصت کافی خواهیم داد تا خودشان را نشان بدهند.

سرمربی جدید تیم ملی عراق در پایان گفت: من مربی اینستاگرامی نیستم که بر اساس خواسته فوتبال‎دوستان در مورد تیم ملی و فهرست بازیکنان دعوت شده تصمیم‌گیری کنم. ما بازیکنان را می‌بینیم و بر این اساس انتخاب می‌کنیم. همچنین به استعدادها فرصت می‌دهیم تا توانمندی خودشان را نشان بدهند.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار