معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در ارومیه:

پایه های مالیاتی و مؤدیان مالیاتی جدید شناسایی شوند

ارومیه – معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در ارومیه گفت: در شرایط جنگ اقتصادی به جای فشار مضاعف به تجار و اصناف، از فرار مالیاتی جلوگیری و پایه های مالیاتی و مؤدیان مالیاتی جدید شناسایی شوند.

به گزارش ذاکرنیوز  به نقل از اطلاعات آذربایجان غربی، در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه ضمن اشاره به سیاست‌های مالیاتی دولت عنوان کرد: باید در قانون جدید از فرارهای مالیاتی جلوگیری شده و شناسایی مودیان مالیاتی جدید در دستور کار قرار بگیرد تا فشار مضاعفی به تولیدکنندگان، تجار و اصناف خوش نام وارد نشود.


معاون اقتصادی واجا ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین تجار و فعالین اقتصادی استان آذربایجان غربی، آنها را سربازان خط مقدم حوزه اقتصاد و تولید نامیده و افزود: گزارشات معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات به سران سه قوه ارسال می‌گردد و قطعاً نظرات فعالان اقتصادی در تهیه گزارشات صحیح بسیار مهم و مؤثر خواهد بود.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم فراهم نمودن بستر مناسب برای فعالین اقتصادی بویژه تولید کنندگان، اضافه کرد: فضای اقتصادی برای فعالین این حوزه باید تسهیل گردد ولی متأسفانه شرایط تحریمی، بروکراسی مزمن، برخی سیاست‌های نادرست و شرایط حاصل از درگیری‌های منطقه‌ای سربازان اقتصادی کشور را با مشکل مواجه نموده و سرمایه‌ها و نقدینگی لازم به سمت بخش‌های مولد هدایت نشده است.


معاون اقتصادی وزارت اطلاعات با اشاره به موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: این بحث چندجانبه بوده و در جلسات اقتصادی دولت همیشه مطرح گردیده لیکن با توجه به دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه؛ به نظر می‌رسد باید موارد جدید نیز مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.


این مقام مسئول با هشدار در خصوص تبعات منفی عدم سوق نقدینگی به سمت تولید عنوان کرد: افزایش نقدینگی بی ارتباط با تولید در گذشته اتفاق افتاده است که یکی از دلایل اصلی آن عدول بانک‌های خصوصی از سیاست‌های بانک مرکزی و روی آوردن به بنگاه داری و فعالیت‌های سفته بازی و.... است.


وی همچنین با اشاره به موضوع مذاکرات برجامی گفت: هدف اصلی از این مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه و بازگشایی های اقتصادی و جذب سرمایه گذار خارجی می‌باشد.


در ابتدای این دیدار نیز تعدادی از فعالین اقتصادی ضمن قدردانی از حمایت دستگاه اطلاعاتی و امنیتی از فعالین اقتصادی، در فضایی صمیمی و صریح دغدغه‌ها و مشکلات خود را بیان کردند.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار