امام جمعه بوشهر:

وضعیت اقتصادی مردم بهبود یابد/ لزوم برخورد با ترک فعل مسئولان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم برخورد با ترک فعل مسئولان گفت: مسئولان باید عزمی جدی و تلاش جهادی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم داشته باشند.

به گزارش ذاکرنیوز، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با تبریک سال نو اظهار داشت: رسیدگی به نیازمندان یکی از نیازهای اساسی در این ایام است که باید مد نظر قرار گیرد.


وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط سفره محرومان و مستمندان نیاز است حمایت ویژه شود افزود: مسئولان و خیران و قشرهای مختلف مردم تحت عنوان بهار همدلی و شکوه همیاری توجه ویژه‌ای به فقر و نیازمندان کنند.


امام جمعه بوشهر، ادامه داد: با این حرکت عنایت شود ضمن جمع‌آوری بسته‌های معیشتی، نقدی و غیرنقدی و هر چه سریع‌تر در اختیار نیازمندان و فقرا قرار داده شود.


صفایی بوشهری، با بیان اینکه مردم استان در رسیدگی به نیازمندان در کشور ممتاز هستند خاطر نشان کرد در سال ۱۴۰۰ مردم استان ۲۹۴ میلیارد تومان و در سال گذشته تا بهمن ماه ۳۰۵ میلیارد تومان به نیازمندان کمک‌رسانی کردند.


لزوم مراعات قانون عفاف و حجاب


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، بر لزوم برنامه‌ریزی برای حفظ و مراعات قانون عفاف و حجاب تأکید کرد و افزود: روزه‌خواری نباید علنی شود هر چند مسافران روزه ندارند ولی باید برای حفظ حریم ماه مبارک رمضان از روزه‌خواری علنی خودداری کنند.


رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با اشاره به فعالیت قرارگاه عفاف، حجاب و ساماندهی سواحل اضافه کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر یک استان ساحلی است باید قواعد و قانون عفاف، حجاب و امور فرهنگی مراعات شود.


خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه مسئولان قرارگاه عفاف، حجاب و ساماندهی سواحل توجه ویژه‌ای به امور کنند افزود: با کسانی که مراعات نمی‌کنند و وظیفه خودشان را انجام نمی‌دهند تذکر داده و برخورد شود، همه چیز هم قانون مشخص کرده است و باید قانون اجرایی شود.


لزوم حل مشکلات اقتصادی مردم


وی ماه مبارک رمضان را یک پدیده مهم برای رسیدن به کمال دانست و اظهار داشت: ماه رمضان یک پدیده عرشی و آسمانی برای نجات انسان از گناهان و رسیدن به کمال و سعادت است که باید انسان‌ها از این فرصت الهی استفاده کنند.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری و شعار مهار تورم و رشد تولید گفت: مسئله اصلی کشور اقتصاد و معیشت مردم است و باید حل مشکلات اقتصادی در فضای زندگی و پای سفره مردم احساس شود.


رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ در حوزه اقتصادی و معیشتی سال سختی بود گفت: امسال برای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید مسئولان باید چنان عمل کنند که مردم شیرینی خدمت در حوزه‌های اقتصادی احساس کنند.


لزوم مهار عوامل تورم


خطیب نماز جمعه بوشهر، به حوزه مهار تورم پرداخت و با اشاره به اینکه این موضوع در حوزه دانش اقتصاد است بیان کرد: مسئولان در رابطه با مهار عوامل تورم باید دارای برنامه‌ریزی دقیق، نظارت کارآمد و برخورد قاطع با کسانی داشته باشند که عامل رشد تورم هستند.


وی رشد تولید را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در این راستا لزوم برنامه‌ریزی کاربردی است، گاهی برنامه‌ریزی می‌شود ولی قابلیت اجرایی ندارد، برای رشد تولید و کاهش نرخ تورم باید یک برنامه‌ریزی کاربردی برای تمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط بویژه دستگاه‌های اقتصادی ارائه شود.


امام جمعه بوشهر، ادامه داد: از کارهای نمایشی، نصب بنر، پوستر، صحبت کردن و عمل نکردن باید پرهیز شود، مهم این است که مطالبات مقام معظم رهبری اجرایی و باید کارهای شکلی و صوری کنار گذاشته شود.


صفایی بوشهری، شناسایی آمایشی مراکز رشد تولید را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید ضمن شناسایی مراکز تولید اولویت‌بندی و در فضای ملی و استانی جهادگونه اجرایی و اقدام شود.


فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تورم


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه مسئولان در راستای مهار تورم و رشد تولید ماهانه به مردم گزارش کنند گفت: اکنون جامعه در شرایط خاصی قرار دارد و شعار امسال باید مسئولان آن را اجرایی و ماهانه به مردم گزارش کنند.


رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تورم و رشد تولید را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این مهم به عنوان یک زیربنا توسعه و پیشرفت باید فرهنگ‌سازی شود.


خطیب نماز جمعه بوشهر، مطالبه‌گری مردم، شخصیت‌ها و افراد نخبه از مسئولان برای تحقق شعار امسال را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: با مدیرانی که با سوءمدیریت در حوزه اجرا و یا ترک فعل مسیر تولید و افزایش آن را کند و یا متوقف می‌کنند برخورد جدی و قاطع شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار