ورود کمیسیون اقتصادی به اعطای وام کلان به کارکنان بانک‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد که کمیسیون اقتصادی به مسئله اعطای تسهیلات کلان به کارکنان بانک‌ها ورود کرده و جلسه‌ای نیز با مسئولان مربوطه داشته و این جلسات ادامه خواهد داشت.

 به گزارش ذاکرنیوز اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باتسنیم، با اشاره به اعطای وام کلان به کارکنان بانک‌ها، گفت: کمیسیون اقتصادی به این مسئله ورود کرده و پیگیر آن است و جلسه‌ای نیز با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار کرده و در این جلسه توضیحاتی به اعضا ارائه شد.

وی افزود: قرار است تا جلسه کمیسیون اقتصادی با مسئولان مربوطه ادامه داشته باشد و وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی گزارشی در این باره به اعضا ارائه دهند تا جمع‌بندی لازم در این باره انجام شود.

سلیمی گفت: پس از اخذ گزارشات و بررسی‌ها لازم گزارش کمیسیون اقتصادی در این باره تدوین و در اختیار مسئولان مربوطه قرار خواهد گرفت.

وی ضمن انتقاد از عملکرد بانک‌ها در اعطای وام خرد به مردم، گفت: موضوع اعطای وام به کارکنان بانک‌ها در صورتی مطرح شده که بانک‌ها در اعطای وام‌های خرد به مردم بسیار سخت‌گیری کرده و سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در حالیکه عموم مردم برای دریافت تسهیلات خرد از بانک‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای هستند، پرداخت‌های وام‌های کلان بانک‌های دولتی به کارکنان خود نوعی تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه است که ضروری است تا نسبت به اصلاح آن اقدام شود و اصلاح این موضوع مورد تأکید مجلس است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌ها و نهادها، تسهیلاتی را در اختیار نیروهای خود قرار می‌دهند و بانک‌ها نیز از این موضوع مستثنا نیستند، از سوی دیگر کارکنان بانک‌ها نیز سختی کار خود را دارند و در حالی که بسیاری از کارکنان دستگاه‌ها در روز پنج‌شنبه در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، تعطیل هستند نیز مشغول کار هستند و سختی کار خود را دارند و اشکالی ندارند که بانک‌ها تسهیلاتی را در اختیار کارکنان خود قرار دهند اما نباید این تسهیلات به گونه‌ای باشد که اختلاف فاحش با وام‌هایی که به مردم داده می‌شود داشته باشد و نباید در این زمینه تبعیضی بین مردم و آنها وجود داشته باشد.

انتهای‌ پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار