وخامت اوضاع کلینیک‌ها در آلمان و هشدار پزشکان درباره برگزاری اعتصاب‌ها در کریسمس

در حالی که بسیاری مقام‌های بهداشتی در آلمان درباره وخامت اوضاع کلینیک‌ها در این کشور هشدار می‌دهند، برخی پزشکان هم تهدید کرده‌اند که اعتصاب‌هایی را بین کریسمس و سال نوی میلادی در اعتراض به این شرایط برگزار می‌کنند.

 به گزارش ذاکرنیوز، روزنامه "تاگس شاو" در مطلبی به شرایط اضطراری کلینیک ها در آلمان پرداخته و نوشت: روز بیمارستان آلمان یک رویداد سالانه است که در آن نمایندگان این صنعت با سیاستمداران تبادل نظر می کنند. در آغاز چهل و ششمین روز بیمارستان در دوسلدورف، مناقشات بیشتری بین دولت فدرال و ایالتی در روز دوشنبه رخ داد. با این حال، همه ذینفعان موافق هستند که اصلاح چشم انداز بیمارستان به فوریت مورد نیاز است.

هم زمان 16 ایالت فدرال آلمان در حال حاضر در برابر وزیر بهداشت فدرال اعلام مقاومت کرده‌اند. در یک کنفرانس ویدئویی از وزرای بهداشت این ایالات ، توافق شد که نتایج اصلاحات بیمارستانی تا کنون باید به عنوان "بسیار ناامید کننده" ارزیابی شود.

نشست بعدی بین ایالت ها و وزیر بهداشت برای 23 نوامبر برنامه ریزی شده است. ایالت ها اکنون خواستار آن هستند که این تاریخ فقط باید «برای یک بحث سیاسی که از نظر زمان و نتایج باز است» بدون کنفرانس مطبوعاتی بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

قبل از حضور لاوترباخ و لومان در روز بیمارستان آلمان، نمایندگان انجمن های مختلف وضعیت دشوار کلینیک ها را تشریح کردند. "جمعیت شناسی، نیازهای پرسنلی، نیازهای مالی" - با این سه کلمه کلیدی، مایکل وبر، رئیس انجمن پزشکان ارشد بیمارستان (VLK)، "چالش های عظیم" را که چشم انداز بیمارستان با آن روبرو است، تشریح کرد.

اینگو مورل، رئیس انجمن بیمارستان های آلمان (DKG)، تاکید کرد، به ویژه، تورم و افزایش تعرفه ها در حال حاضر بر بیمارستان ها تأثیر می گذارد. به گفته وی به عنوان مثال، بسیاری از بیمارستان ها دیگر نمی توانند از منابع خود پاداش کریسمس را برای کارکنان خود بپردازند. ورشکستگی ها در شرف وقوع هستند و کلینیک ها در حال حاضر به دلیل بار بدهی خود در حال رسیدگی به سپر حفاظتی هستند. با توجه به درخواست مکرر این صنعت دولت باید از بیمارستان ها حمایت بیشتری کند.

یک نظرسنجی توسط انجمن بیمارستان های آلمان (DKG) در میان اعضای آن نشان داد که 49 درصد از بیمارستان های عمومی به دلیل مشکلات مالی قصد کاهش پرسنل خود را دارند. اینگو مورلدر این باره گفت: "ما در حال کاهش کارکنانی هستیم که به فوریت به آن ها نیاز داریم."

سابین برنینگر، از انجمن حرفه ای آلمان برای حرفه های پرستاری (DBfK) هم از کمبود شدید کارگران ماهر در پرستاری شکایت کرد. او هشدار داد که دیجیتالی شدن و مهاجرت تنها می تواند کمک های محدودی را فراهم کند. به همین دلیل است که پتانسیل استفاده نشده در مراقبت باید افزایش یابد و به کارکنان استقلال و مهارت های بیشتری داده شود.

ینگو مورل از انجمن بیمارستان های آلمان نگران است که قانون شفافیت مد نظر دولت نه تنها بوروکراسی را افزایش دهد، بلکه آن را به "سطوح بالا" نیز برساند. انجمن بیمارستان های آلمان از ایالت ها خواست تا با این قانون در بوندسرات موافقت نکنند و کمیته میانجی را درگیر کنند.

مایکل وبر، نماینده پزشکان در آلمان گفت: در واقع، آنها می خواستند در مورد اصلاحات بیمارستانی وزیر بهداشت فدرال و پیامدهای آن بحث کنند. اما هنوز حتی پیش‌نویس لایحه‌ای وجود ندارد. وی از روند فعلی اصلاحات انتقاد کرد و آن را غیرشفاف دانست. تاکنون، دولت های فدرال و ایالتی تنها بر سر نکات کلیدی اصلاحات به توافق رسیده‌اند.

کارل لاوترباخ بعداً در بیانیه خود در روز بیمارستان اعتراف کرد که جدول زمانی ارائه این لایحه چندین ماه عقب افتاده است. او آن را با پیچیدگی و منحصر به فرد بودن توضیح داد و اعلام کرد که هیچ مدلی برای این کار در اروپا وجود ندارد. با این حال، این قانون در نیمه اول سال 2024 به تصویب خواهد رسید و همچنان به این صورت است که تا سال 2029 به طور کامل اجرا خواهد شد.

در این شرایط پزشکان هامبورگ اعلام کرده‌اند که ممکن است بین کریسمس و سال نو به نوعی اعتصاب کرده و در اعتراض به این شرایط کار را تعطیل کنند. این اعتصاب ها در اعتراض به سیاست های وزیر بهداشت برگزار می شود.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار