واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی باید رایگان باشد

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی باید رایگان باشد.

 به گزارش ذاکرنیوز ، علی اکبر کریمی ظهر امروز در نشست با کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در اراک با اشاره به عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی از جمله مهمترین دستگاه‌های حاکمیتی  کشور محسوب می شود که نقش به سزایی در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور و به خصوص استان مرکزی با توجه به موقعیت آن در بخش صنعت دارا است.

وی بیان کرد: در توسعه صنعتی آنچه اهمیت دارد دور شدن از  پراکندگی نامتوازن و تمرکز  در یک محل خاص با تامین  زیرساخت های لازم، است،هدایت سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی خالی و کم رونق باید در دستور کار ویژه قرار گیرد.

کریمی افزود: در اساسنامه شرکت شهرک‌های صنعتی عبارتی با عنوان اخذ وجه بابت زمین وجود ندارد از همین رو باید زمین برای سرمایه‌گذار ارزش صفر داشته باشد و برای آن وجهی پرداخت نکند.

کریمی با تأکید بر  لزوم برنامه ریزی جهت توسعه شهرک‌های صنعتی در سال‌های آینده، ادامه داد: خلاء برنامه ریزی ها منجر شده است احداث یک شهرک صنعتی در اراک که 15 سال قبل در هیات دولت به تصویب رسیده است، به تعویق افتد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید اهتمام خود را بر  استفاده از مشوق های قانونی برای جذب سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی بگذارد و از تمام هنر خود برای این مهم استفاده کند.

کریمی با اشاره به مشکل صنعتگران در زمینه تسهیلات بانکی عنوان کرد: قرارداد واگذاری در شهرک‌های صنعتی به عنوان سند برای گرفتن وام بانکی باید توسط بانک‌ها مورد پذیرش قرار گیرد و مانع تراشی های نظام بانکی در این زمینه مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: حجم زیادی از اشتغال و تولید کشور در صنایع کوچک و متوسط ایجاد می‌شود و این شرکتها نقش بسزایی در رونق تولید و اشتغال دارند، اما بهای چندانی به آنها داده نشده و به شکلی رها هستند و عمده توجه به صنایع بزرگ است.

انتهای پیم/711/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار