واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی این سازمان برای واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز و صدور مجوز ساخت خبر داد و گفت: حوزه آموزش و پرورش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
- اخبار استانها -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از قشم، عادل پیغامی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: رشد و توسعه یک جامعه در گرو داشتن آموزش و پرورش قوی است و از همین رو هر نوع هزینه در این بخش در حقیقت سرمایه‌گذاری برای توسعه و بالندگی کشور است.

وی خطاب به فعالان اقتصادی در قشم با اشاره به اهمیت حمایت از حوزه آموزش و پرورش، افزود: از شما انتظار داریم با توجه به بهره‌مندی از بخش اقتصادی قشم، در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به حوزه مدرسه‌سازی نیز توجه ویژه داشته باشید و بخشی از درآمد خود را به این حوزه اختصاص دهید تا طی یک یا دو سال آینده مشکل کمبود در حوزه مدرسه برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: سخن علما و شیوخ اعتبار ویژه‌ای نزد مردم از جمله فعالان اقتصادی و خیران دارد و امیدوارم از تریبون‌های فرهنگی در این زمینه استفاده کنند و حتی قشمی‌های ساکن خارج از کشور را برای کمک به حوزه آموزش و پرورش ترغیب نمایند.

پیغامی با تأکید بر اینکه آماده اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرمزگان در قشم هستیم، گفت: در قشم هیچ محدودیتی در حمایت از جایگاه معلم نداریم و با تمام توان جهت اعتلای حوزه آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم.

وی افزود: استان هرمزگان با عملیاتی کردن این سند در منطقه آزاد قشم گام مهمی را در تحقق خواست مقام معظم رهبری برای ارتقای فرهنگ کشور برخواهد داشت و امیدواریم نتایج این اقدام شامل حال فرزندان این جزیره و تمام فعالان تعلیم وتربیت قشم شود.

پرداخت سهم بودجه آموزش و پرورش قشم از سوی استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه امیدواریم سهم بودجه دانش‌آموزان و معلمان قشم به طور کامل از سوی استان پرداخت شود، ابراز داشت: ما در سازمان منطقه آزاد قشم آماده‌ایم به منظور رفع عقب‌ماندگی‌های آموزش و پرورش قشم اعتباراتی را در نظر بگیریم.

پیغامی با تأکید بر ارتقای سطح دانش و توانمندی معلمان در قشم و توجه ویژه به حوزه معیشت و رفاه معلمان، افزود: در همین راستا ما آماده برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و علمی و استفاده از اساتید مجرب با هدف ارتقا کیفیت تدریس هستیم.

وی اجرای فوق برنامه‌ از جمله دایر کردن کلاس‌های کنکور، اردوهای علمی و آموزشی، استفاده از اساتید کشوری در زمینه تکنیک مدیریت دورکردن استرس از دانش‌آموزان را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: برای کمک به ارتقا سطح آموزش و پرورش و خروج دانش‌آموزان در سطح بالا کمبودی نداریم.

این مقام مسئول مسئله کمبود فضای کتابخانه‌ای در مدارس قشم را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: ما امسال نهضتی را با هدف ایجاد کتابخانه و انباشت کتاب‌های مورد نیاز قشر دانش‌آموزان در همه مدارس با جدیت انجام خواهیم داد. با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب را پیش رو داریم باید برای بُن کتاب ویژه معلمان و پُر کردن کتابخانه‌های مدارس اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسکن برای همه مردم به ویژه معلمان تاکید کرد و گفت: امیدوارم معلمان جزیره در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده باشند و اگر تاکنون ثبت نام نکرده‌اند حتما در نوبت دوم ثبت نام‌ها اقدام کنند.

پیغامی از مسئولان استان هرمزگان خواست پاسخ استعلام بند (ج) 6 هزار ثبت نام شده طرح ملی مسکن شهرستان قشم را هرچه زودتر مشخص نمایند تا نسبت به واگذاری زمین به ثبت نام شدگان اقدام شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار