واکنش کرملین به هشدار درباره خطر استفاده غرب از تسلیحات هسته‌ای

سخنگوی کرملین در تفسیر سخنان دبیر شورای امنیت روسیه درباره سیاست مخرب کشورهای غربی که یک تهدید هسته‌ای است، تاکید کرد که ماهیت تهاجمی غرب جمعی درستی این دیدگاه را تأیید می‌کند و افزود: روسیه در صورت انتقال دارایی‌هایش به اوکراین، تلافی خواهد کرد.

 به گزارش پایگاه خبری ذاکرنیوز   به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد اظهارات  نیکولای پاتروشیف، دبیر شورای امنیت روسیه در مورد سیاست  هسته‌ای کشورهای غربی که یک تهدید هسته‌ای آشکار بشمار می روند، تاکید کرد که ماهیت تهاجمی غرب جمعی درستی این دیدگاه را تأیید می‌کند.

پسکوف گفت: «ماهیت تهاجمی غرب جمعی در برخورد با کشور ما آشکارا با توجه به اقدامات کشورهای غربی تأیید می‌شود. ما در این خصوص یک دکترین بسیار روشنی داریم، هیچ تغییری در آن بوجود نیامده و همه مسائل در این دکترین کاملاً شفاف است.»

صبح امروز، چهارشنبه، دبیر شورای امنیت روسیه در نشستی با همتایان خود از کشورهای جامعه مشترک المنافع، یادآور شد که ایالات متحده با اقدامات مخرب خود رشد تهدیدها و چالش‌ها در سایر مناطق جهان، از جمله در خاورمیانه را تحریک میکند و همچنین خطر استفاده از  تسلیحات هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی را افزایش داده است.

 تاکید بر اقدامات تلافی جویانه در صورت انتقال دارایی‌های روسیه به اوکراین 

سخنگوی کرملین در نشست خبری امروز  خود همچنین اعلام کرد که مقامات مسکو به دلیل تصویب لایحه انتقال دارایی‌های مصادره شده روسیه به اوکراین در کنگره آمریکا، قطعاً اقدامات تلافی جویانه‌ای را در نظر خواهد گرفت

دیمیتری پسکوف در این باره گفت: «این اقدام به طور نامحدود توسط کشور ما مورد اعتراض قرار خواهد گرفت، این برای کسانی که چنین تصمیماتی را اتخاذ  کرده و استفاده می‌کنند هزینه‌های قانونی را در پی خواهد داشت. ما روی اقدامات تلافی جویانه کار خواهیم کرد، بعید است که این اقدامات متقارن باشند، ولی قطعاً با منافع ملی کشور ما مطابقت خواهند داشت.»

علاوه بر این، پسکوف اشاره کرد که کرملین مدت‌هاست که شاهد چنین تلاش‌هایی برای تصرف دارایی‌های قانونی روسیه بوده است. وی تاکید کرد: این اقدام کشورهای غربی غیرقانونی و مغایر با تمام قوانین بین‌المللی ممکن است.

شب گذشته اعلام شد که کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده از لایحه‌ای حمایت کرد که انتقال دارایی‌های روسیه به اوکراین را پیش بینی می‌کند.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار