واشنگتن‌پست: دولت بایدن می‌توانست جنگ یمن را متوقف کند، اما وضع بدتر شد

روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارشی با اشاره به ناتوانی دولت آمریکا در توقف جنگ یمن برخلاف وعده‌های انتخاباتی‌اش اشاره کرد که دولت بایدن می‌توانست به جنگ فاجعه بار یمن پایان دهد، اما اکنون بدتر شده است.

به گزارش ذاکرنیوز ، روزنامه «واشنگتن‌پست» در ادامه گزارش خود اعلام کرد که دولت بایدن سال گذشته در وعده‌های انتخاباتی خود متعهد شده بود که جنگ یمن را متوقف و برای دستیابی به توافق صلح تلاش کند، اما سیاست‌های آن بیشتر به جنگ دامن زد؛ به طوری که از یمن فراتر رفته و تا عمق خاک عربستان و امارات متحده عربی گسترش یافته است.


در ادامه این گزارش آمده است: واضح است که حمایت نظامی و سیاسی از مشتریان ثروتمند جنگ یمن، عربستان و امارات، نه تنها به ادامه جنگ که منجر به کشته شدن بیش از ۴۰۰ هزار یمنی شد، کمک کرده است، بلکه باعث تشویق آن شد.


واشنگتن پست افزود: سال گذشته، دولت بایدن به بهانه خروج نیروهای خود از یمن، از کنگره درخواست موافقت با قرارداد تسلیحاتی ۲۳ میلیارد دلاری به یمن را کرد. این کشور همچنین خواستار موافقت قرارداد ۶۵۰ میلیون دلاری با عربستان سعودی به بهانه «تدافعی بودن» این سلاح‌ها شد.


در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: اکثریت مردم یمن می‌خواهند این کابوس از بین برود، پس دولت بایدن چه زمانی حرکت می کند و تصمیم قاطعی می گیرد؟ و تا کی تصاویر دردناک بیمارستان هایی که مملو از کودکان گرسنه هستند همچنان در شبکه‌ها و رسانه‌ها پخش می شوند؟ چند اتوبوس مدرسه پر از کودک باید در حملات سعودی‌ها کشته شوند؟ چه تعداد از مهاجران سومالیایی باید در حملات بالگردها کشته شوند؟


این روزنامه آمریکایی با اشاره به بی توجهی بین‌المللی به درد و رنج ملت یمن افزود: این روزها رسانه‌ها و مطبوعات آمریکا حتی به حملات هولناکی مانند حمله هوایی ائتلاف سعودی به زندانی در شهر صعده در تاریخ ۲۱ ژانویه که در آن از سلاح‌های آمریکایی استفاده شد و به کشته شدن ۹۱ نفر و زخمی شدن و ده ها نفر دیگر انجامید، توجهی نکردند.


بر اساس این گزارش، آنچه بیشتر نگران کننده است تهدید دولت بایدن به اعمال تحریم‌ها علیه یمن با قرار دادن «حوثی‌ها» در فهرست گروه‌های تروریستی پس از حذف آن در سال گذشته است.


در ادامه این گزارش با اشاره به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق در اعمال تحریم‌ها علیه «حوثی‌ها» آمده است: همانطور که در محافل صنعاء گفته می‌شود «حداقل ترامپ یک دشمن صادق بود». و ما نباید از حمله حوثی ها به امارات غافلگیر شویم، زیرا آنها هشدار داده اند که انتقام هرگونه تجاوز جدید اماراتی علیه آنها را خواهند گرفت. سوال اصلی این است که چرا امارات پس از اینکه در سال ۲۰۱۹ به طور تشریفاتی اعلام کرد که نیروهای خود را از یمن خارج کرده و از ائتلاف خارج شده است، به جنگ یمن و مناطقی مانند جزایر سقطری و میون بازگشت؟


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار