همانگ کننده سازمان ملل: شهرک‌سازی در کرانه باختری غیرقانونی است

تور وینسلند، هماهنگ کننده سازمان ملل اعلام کرد که خشونت روزانه علیه فلسطینیان به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «تور وینسلند»، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در امور خاورمیانه در سخنانی تاکید کرد که خشونت‌های روزانه علیه فلسطینیان به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و نیروهای تل آویو از ابتدای سال جاری ۸۲ فلسطینی از جمله یک زن و ۱۷ کودک را به شهادت رسانده‌اند.


تور وینسلند همچنین طرفین درگیری را به اجتناب از اقدامات یکجانبه‌ای که ممکن است به تشدید تنش منجر شود، فراخواند.


وینسلند همچنین از رژیم صهیونیستی خواست شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی را فوراً متوقف کند و تاکید کرد: شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، نامشروع و نقض صریح قوانین بین‌الملل است.


تور ویسنلند همچنین خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی باید در مورد تلفات ناشی از استفاده از زور و خشونت زیاد علیه فلسطینی‌ها تحقیق کرده و عاملان آن را مجازات کند.


هماهنگ کننده سازمان ملل همچنین حملات وحشیانه شهرک‌نشینان و نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهرک حواره در جنوب نابلس و افزایش خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان را نگران کننده خواند.


پیش از این نیز، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در امور خاورمیانه در گزارش ماهیانه خود خطاب به اعضای شورای امنیت تصریح کرده بود: «توسعه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و ادامه اشغالگری، درگیری‌ها را به نقطه انفجار رسانده است.» بر اساس اعلام وبگاه سازمان ملل متحد، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در امور غرب آسیا در این گزارش ادامه داد: «سطح بالایی از خشونت‌ها در کرانه باختری اشغالی و خشونت‌های شهرک نشینان موجب درد و رنج زیاد مردم شده است. من هفته پیش اقدام خشونت بار یک شهرک نشین علیه فلسطینان را محکوم کردم؛ رخ‌دادی که تنش‌های فزاینده را در معرض مخاطره افزایش دوباره قرار داد.» وی در ادامه اضافه کرد: «اسرائیل باید در قبال اقدامات خود پاسخگو باشد.»

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار