هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک ارتش آمریکا در ذی‌قار

هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک ارتش آمریکا در ذی قار، کشف مخفیگاه داعشی در دیالی و هشدار درباره مواد منفجره و مین‌های برجا مانده از داعش در صحرای الانبار از اخبار امنیتی مهم عراق است.

به گزارش ذاکرنیوز،« صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق از کشف مخفیگاه‌های داعشی مملو از مواد غذایی خبر داد و گفت: وجود این مواد غذایی نشان از تداوم حمایت به شکل مخفیانه از این هسته‌های داعشی دارد به ویژه که این داعشی‌ها در عمق تپه‌های «حمرین» و مناطق دور دست قرار دارند.

وی تصریح کرد: حشد شعبی تیم اطلاعاتی برای رصد حمایت لجستیکی از داعش تشکیل داده است تا بتواند حامیان مالی داعش را شناسایی کند. برخی به دنبال حفظ داعش برای تحقق اهداف خود هستند.

هشدار درباره مواد منفجره و مین‌های برجای مانده از داعش 

«احمد المحلاوی» فرماندار منطقه «القائم» در استان الانبار اعلام کرد: تیم‌های خنثی کننده مواد منفجره، منطقه القائم در غرب الانبار را از مواد منفجره پاکسازی کردند؛ اما در مناطق صحرایی همچنان مقادیر زیادی مواد منفجره و مین‌های برجای مانده از داعش وجود دارد.

وی به ساکنان درباره نزدیک شدن به این مناطق هشدار داد.

انفجار بمب در مسیر کاروان لجستیک ارتش آمریکا 

یک منبع امنیتی از انفجار بمبی در مسیر کاروان لجستیک ارتش آمریکا در ذی قار در جنوب عراق خبر داد.

تداوم عملیات حشد شعبی علیه تکفیری‌ها در عراق

فرماندهی عملیات شرق الانبار حشد شعبی عراق از عملیات گسترده علیه تکفیری‌ها در جزیره الخالدیه و مناطق اطراف آن خبر داد و بیان کرد: پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر تحرکات داعشی‌ها در منطقه جزیره الخالدیه و اطراف آن، نیروهای حشد شعبی وارد عمل شدند.

 نیروهای حشد شعبی دو بمب کارگذاشته شده از سوی داعش را در این جزیره خنثی کردند.

نیروهای حشد شعبی عراق همچنین در شمال غرب بیجی در استان صلاح الدین نیز دست به عملیات زدند تا این منطقه را از گزند داعش مصون نگه دارند.

کشته شدن 5 نیروی پیشمرگه در حمله داعش

پایگاه خبری کردستان 24 از کشته شدن 5 نیروی پیشمرگه و زخمی شدن 4 نیرو در حمله تروریست‌های داعش به شهرستان «کفری» در منطقه «کرمیان» اقلیم کردستان عراق خبر داد.

وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق از زخمی شدن 4 نیروی خود در حین دفع حمله تروریست‌های داعش به این منطقه خبر داده بود.

خبرنگار کردستان 24 در تشریح جزئیات ماجرا تأکید کرد که یک خودرو نظامی نیروهای پیشمرگه که برای انتقال مجروحان حمله داعش در مسیر منطقه «کولجو» بوده، هدف حمله بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار