نگران برگشت اعتبار اسناد خزانه هستیم

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: تاکنون زمان جذب اسناد خزانه تمدید نشده و اگر تمدید نشود خطر جدی وجود دارد و نگران هستیم اعتبار برگشت بخورد.

به گزارش ذاکرنیوز، "جعفر رودری" امشب چهارم بهمن ماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: در بودجه امسال بیش از 1880 میلیارد تومان ابلاغی تملک دارایی سرمایه ای به استان را داشته ایم که 792 میلیارد تومان آن معادل 42 و نیم درصد تاکنون تخصیص یافته و 344 میلیارد تومان آن نقد است.


وی افزود: 653 میلیارد تومان اسناد در سال جاری داشتیم که از این میزان 23 میلیارد تومان معادل 6.2 درصد اسناد استانی و 54 درصد ملی جذب شده و در مجموع 27 درصد اسناد جذب شده است.


رودری تصریح کرد: تاکنون زمان جذب اسناد تمدید نشده و اگر تمدید نشود خطر جدی وجود دارد و نگران هستیم؛ سال گذشته تا پایان بهمن ماه جذب اسناد 20 درصد بیشتر بود که اگر این مهلت تمدید نشود، به شدت با مشکل مواجه می شویم و اعتبار برگشت می خورد.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: گزارش خوبی از خزانه نداریم و باید تاکید بیشتری بر جذب اسناد انجام شود ضمن اینکه در جلسه قبل مصوب شد تا پایان بهمن چنانچه دستگاهی اسناد را جذب نکند، این تخصیص جابه جا شود.


وی با اشاره به اینکه کرمان در بحث اسناد تسویه بند و تبصره 5 جزو استان های پیشرو است و کار انجام شده و باید بحث مالیاتی تائید شود.


رودری اظهار کرد: در بحث فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی، هدفگذاری استان کرمان در سال جاری 491 میلیارد تومان بود و مجوز 85 میلیارد تومان گرفته شد و تاکنون نزدیک به 33 میلیارد تومان فروش و 23 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.


وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مصوب درآمد عمومی استان کرمان در سال جاری 6051 میلیارد است که 5712 میلیارد تومان آن مالیاتی است و مصوبه 9 ماه مالیاتی 4284 میلیارد تومان بوده است.


رودری افزود: در 9 ماهه امسال 5182 میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده و 905 میلیارد تومان مازاد درآمد داریم.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در حوزه غیرمالیاتی 141 میلیارد تومان مصوب بوده که 113 میلیارد تومان منفی هستیم اما برآیند دو بخش و نسبت به رقم تفاهمنامه منعقد شده برای محاسبه مازاد درآمد استان ها 982 و نیم میلیارد تومان مازاد درآمد داریم.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار