نماینده مجلس: عراقی‌ها تحت تاثیر فضاسازی غرب قرار نگیرند

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به پروپاگاندای رسانه‌ای غربی، عربی و عبری برای تاثیرگذاری بر اراده عراقی‌ها گفت: ما از برادران‌ عراقی انتظار داریم دوست و دشمن خود را بشناسند و تحت تاثیر فضاسازی رسانه های غربی قرار نگیرند.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به دیدارهای نخست وزیر عراق در تهران و بیانات رهبر انقلاب در دیدار وی گفت: عراق خوب و مطلوب از دیدگاه جمهوری اسلامی عراقی امن، آرام، واحد، مستقل، آزاد، دموکراتیک و عاری از تروریسم آمریکایی است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی حتما از یک حاکمیت مستقل و مردم‌سالار در عراق و به طور ویژه از مصوبه انقلابی پارلمان عراق که خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور است، حمایت می‌کند و آنرا به نفع عراقی‌ها و دیگر ملت‌های منطقه می‌داند.

اخراج آمریکایی‌ها به نفع عراق و منطقه است

این فعال سیاسی، اخراج نیروهای تروریست آمریکایی را از مهمترین موضوعاتی دانست که باید در اولویت کاری دولت الکاظمی قرار گیرد و گفت: اساسا آمریکایی‌ها در ۵۰ سال گذشته، در هر نطقه از جهان وارد شدند، جز کشتار و قتل‌عام و نسل‌کشی و خسارت و ویرانی و غارت چیزی به همراه نداشتند.

وی، وضعیت نابسامان و ناامنی‌های عراق در دو دهه گذشته را یادآور شد و افزود: حوادث حدود ۲ دهه گذشته در عراق نتیجه دخالت آمریکایی‌هاست و امیدواریم که هر چه زودتر این دخالت‌ها تمام و مردم منطقه و عراق از شر آمریکایی‌ها راحت شوند.

نماینده مردم دشتستان به قرابت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مذهبی و دینی بین دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: از دولت برادر در بغداد انتظار داریم که دوست و دشمن خود را بشناسد و به یاد داشته باشد که آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در روزهای سخت در کنار دشمنان مردم عراق بودند و آنها را تنها گذاشتند.

وی با بیان اینکه در روزهای سخت عراق، سعودی ها و آمریکایی ها عابر بانک و عقبه تامین‌کننده داعش بودند و مثل توپخانه داعش عمل می‌کردند، تصریح کرد: آمریکایی ها در روزهای حمله داعش به عراق، نقش نیروی هوایی داعش را و سعودی‌ها هم معاونت مالی تروریست‌ها را به عهده داشتند.

عراقی‌ها تحت تاثیر فضاسازی غرب قرار نگیرند

عضو فراکسیون مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما از برادران‌مان در عراق انتظار داریم که دوست و دشمن خود را به خوبی بشناسند و تحت تاثیر فضاسازی‌ها و تبلیغات و پروپاگاندای عظیم رسانه‌ای غربی،عربی و عبری قرار نگیرند.

رضایی تصریح کرد: ما انتظار داریم که عراقی‌ها استقلال داشته باشند؛ هم استقلال سیاسی، هم استقلال فرهنگی و هم استقلال رسانه‌ای و اجازه ندهند رسانه‌های سعودی، غربی و صهیونیستی بر افکار عمومی عراق و مسئولین این کشور تاثیر بگذارند.

تنها آمریکا و متحدانش از تروریسم سود می‌برند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطمئنا عراق امن و عاری از تروریسم داعش و القاعده به نفع امنیت جمهوری اسلامی خواهد بود و تنها آمریکا و متحدانش هستند که از حضور تروریست‌ها در داخل خاک عراق منتفع می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار