نمایشگاه بین‌المللی ایران در اقلیم کردستان برگزار می‌‎شود

سرکنسولگری ایران در اربیل عراق گفت: نمایشگاه بین‌المللی ایران، امسال در اقلیم کردستان برگزار می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری ذاکرنیوز ، نصرالله رشنودی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان در سالن جلسات اتاق بازرگانی اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی ایران در اقلیم کردستان برگزار می‌شود و همچنین در سال آینده نیز نمایشگاه‌های متعددی در اقلیم کردستان و استان‌های هم‌جوار همچون نینوا و کرکوک برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه لازم است فعالان اقتصادی در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند، افزود: لرستان ظرفیت‌های بالایی برای صادرات محصولات مختلف به خارج از کشور در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و معدن دارد.

سرکنسولگری ایران در اربیل عراق با بیان اینکه لرستان مرز خارجی ندارد، عنوان کرد: این امر از موانع مهم صادرات برای فعالان اقتصادی این استان محسوب می‌شود که تلاش ویژه‌ای برای معرفی محصولات به خارج از کشور را می‌طلبد.

وی بیان کرد: اربیل عراق 50 درصد صادرات جمهوری اسلامی را پذیرا است و در اغلب زمینه‌ها واردکننده است؛ اما گام‌هایی را برای خودکفایی نیز برداشته‌است.

رشنودی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی باید بر اساس نیازهای منطقه اقدام به صادرات محصول کنند، گفت: برای تحقق این مهم باید از بازار مقصد شناخت کافی وجود داشته باشد.

سرکنسولگری ایران در اربیل عراق ابراز کرد: از ایجاد فعالیت مشترک در اقلیم کردستان می‌توان به منافع خوبی دست‌یافت که معافیت‌های گمرکی و دسترسی به کشورهای اتحادیه عرب از جمله این منافع است.

رشنودی با اشاره به توانمندی‌های لرستان در صادرات مصالح ساختمانی، اظهار داشت: باید ارتباط تنگاتنگی با تجار عراقی برقرار کرد تا نمایندگی انحصاری ایجاد شود و ضمن قطع واسطه‌گری‌ها، از تولیدات این استان نیز دفاع شود.

وی با بیان اینکه گردشگری سلامت از دیگر ظرفیت‌های لرستان است، افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان را باید به عراقی‌ها معرفی کرد.

سرکنسولگری ایران در اربیل عراق عنوان کرد: لرستان در زمینه فعالیت‌های دارویی و کارخانه‌ها داروسازی می‌تواند حرف‌های خوبی برای تعامل با کشور عراق داشته باشد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار