نفت روسیه با وجود تحریم‌ها همچنان تامین کننده نیازهای ارتش آمریکاست

تحقیقات واشنگتن پست نشان می‌دهد با وجود تحریم‌های نفتی غرب علیه روسیه اما فرآورده‌های نفتی این کشور به صورت غیر مستقیم از طریق پالایشگاهی در یونان که تامین کننده ارتش آمریکاست به ایالات متحده می‌رسد.

 به گزارش ذاکرنیوز  به نقل از نشریه فوکوس آلمان، تحقیقات واشنگتن پست نشان می‌دهد با وجود تحریم‌های نفتی علیه روسیه، فرآورده‌های نفتی روسیه همچنان به پالایشگاهی در اروپا ختم می‌شود که تامین‌کننده نیازهای ارتش آمریکا است.

به این ترتیب تحقیقات واشنگتن پست نشان داد که علیرغم تحریم های نفتی روسیه در پی حمله به اوکراین، محصولات نفتی روسیه همچنان به یک پالایشگاه یونانی می رسد که ارتش ایالات متحده را تامین می کند. به نظر می رسد این محصولات مسیر جدیدی را در پیش گرفتند و صدها مایل از روسیه و از طریق یک انبار نفت در ترکیه به پالایشگاه موتور اویل هلاس در دریای اژه در یونان رفتند که نیازهای نفتی ارتش آمریکا را تامین می کند . بر اساس این گزارش به دلیل انحراف و تغییرات متعدد مالکیت محصولات، منشاء آنها که از روسیه بوده پنهان شده است.

بر اساس این گزارش اگر چه این پالایشگاه رسماً پذیرش نفت ممنوعه از روسیه را متوقف کرده و منابع دیگری پیدا کرده است، اما واقعیت پیچیده تر است. به گفته کارشناسان این صنعت که به درخواست واشنگتن پست داده های حمل و نقل و تجارت را بررسی کردند، حجم نفت سنگین ارسال شده به موتور اویل هلاس و روش صنعتی مخلوط کردن محصولات با منشاء مختلف در طول ذخیره سازی، میزان زیادی از محصولات از روسیه را نشان می دهد.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که پالایشگاه یونانی موتور اویل هلاس، از زمان اجرای تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در مارس سال گذشته، نزدیک به یک میلیارد دلار قراردادهای جدید با پنتاگون منعقد کرده است.

همچنین بر اساس سوابق حمل و نقل، از فوریه، بیش از 1 میلیون بشکه سوخت جت موتور اویل هلاس نیز به خریداران دولتی و شرکتی در ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و بریتانیا رسیده است. با این حال، طبق این گزارش، پنتاگون مدعی است که هیچ اطلاعی از انتقال سوخت از روسیه به تامین کننده یونانی آن ندارد.

تحقیقات واشنگتن پست ماهیت متخلخل تحریم ها علیه روسیه و شکست در اجرای تهاجمی آنها را برجسته می کند. همچنین نشان می‌دهد که چگونه، علی‌رغم تحریم‌ها، نفت روسیه به بازار جهانی راه پیدا می‌کند، اغلب از طریق مسیرهای انحرافی و تغییر مالکیت به منظور پنهان کردن مبدا خود.

حالا این یافته‌ها این پرسش را مطرح می‌کند که آیا تحریم‌هایی که با هدف خشکاندن روسیه از نظر مالی و توقف تهاجم نظامی در اوکراین صورت می‌گیرد، به همان اندازه که توسط رهبران غربی به تصویر کشیده می‌شود موثر است یا خیر.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار