در پاریس انجام شد؛

نشست سعودی-فرانسوی درباره تأثیرگذاری توافق با ایران بر لبنان

مشاور دربار پادشاهی سعودی و مشاور رئیس جمهور فرانسه در خصوص تأثیرگذاری توافق ایران و عربستان بر انتخاب رئیس‌جمهور لبنان رایزنی کردند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، «نزار العلولا» مشاور دربار پادشاهی سعودی با «پاتریک دوریل» مشاور رئیس جمهور فرانسه در پاریس دیدار کرد.


در جریان این دیدار که در کاخ الیزه در پاریس انجام شد دو طرف در خصوص روند انتخاب رئیس جمهور در لبنان بحث و تبادل نظر کردند.


«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان روز دوشنبه گذشته در جریان سفر خود به فرانسه و دیدار با مقامات این کشور، در خصوص مسائل مورد توجه دو کشور از جمله مسأله لبنان بحث و تبادل نظر کرده بود.


بر اساس این گزارش، نشست العلولا و دوریل در ادامه نشست ماه گذشته پاریس با حضور نمایندگان آمریکا، مصر، قطر و عربستان در خصوص نحوه رایزنی با طرف‌های لبنانی، برگزار شد.


منابع آگاه اعلام کرده‌اند که این نشست در سایه توافق اخیر میان ایران و عربستان و نحوه تأثیر گذاری آن بر پرونده انتخاب رئیس جمهور لبنان برگزار شد.


پیش از این، نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان خواهان تسریع روند انتخاب رئیس جمهور این کشور از سوی نمایندگان پارلمان شده بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار