نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی به 44.7 درصد رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی به 44.7 درصد رسید.
- اخبار استانها -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از بجنورد، ناصر فخر موحدی در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های خراسان شمالی اظهار داشت: 8 طرح سرمایه‌گذاری با منشاء سرمایه گذاری خارجی بالغ بر 10.7 میلیون دلار در استان در حال اجرا شدن است که پیش بینی می شود برای 750 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند. 

وی افزود: استان در دو زمینه علاوه بر حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان، در زمینه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان نیز حضور فعال داشت.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه 13 زنجیره ارزش راهبردی در استان شناسایی شده است، اظهار داشت: با هماهنگی وزارت کشور بر روی تکمیل سه زنجیره اصلی فرش، گوشت قرمز و گیاهان دارویی به صورت منسجم  در دستور کار است.

وی افزود: بعد از شکل‌گیری دولت سیزدهم، خراسان شمالی وارد فاز جدیدی از توسعه بخش های مختلف شد به گونه‌ای که  در حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی، پایشی که از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، خراسان‌شمالی توانست رتبه سوم امنیت سرمایه‌گذاری کشور را در تابستان 1402 کسب کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: نرخ بیکاری در استان از 9.7درصد در سال 1400 به 7 درصد در پایان سال 1402 رسید که از میانگین کشوری که 7.6 درصد است نیز پایین‌تر است.

فخر موحدی تصریح کرد: خراسان شمالی در جایگاه کشوری از حیث کاهش نرخ تورم از رتبه 4 در ابتدای سال 1402 به جایگاه 22 کشور در پایان فروردین ماه 1403 ارتقا یافت.

فخرموحدی اظهار داشت: استان در افزایش میزان نرخ مشارکت اقتصادی از 44.7 درصد در سال1400 به 46 درصد در سال 1402 رسید و رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه گذاری در حوزه های مختلف کشاورزی، معدنی و صنعتی نیز فعالیت چشم گیری صورت گرفته است، گفت: خراسان شمالی رتبه سوم در زمینه زعفران با سطح زیر کشت بیش از 4000 هکتار و 22 تن تولید گل زعفران در سال، رتبه هفتم در دام سبک و رتبه دوم در سطح زیر کشت پنبه، رتبه چهارم در تولید عسل را دارد.

فخرموحدی با بیان اینکه طی سال گذشته براساس برنامه ریزی از سوی وزارت تعاون ، 13 هزار و 500 نفر هدفگذاری ایجاد اشتغال استان بود، عنوان کرد:  16 هزار و 760 شغل جدید در استان ایجاد و 124 درصد از هدف تعیین شده برای ایجاد اشتغال محقق شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار