نتایج رتبه‌بندی تایمز در عملکرد موضوعی بهداشت و علوم ۲۰۲۲

کشور انگلستان، پیشتاز در جدول بالینی است و برای اولین‌بار در صدر روان‌شناسی قرار دارد در حالی که ایالات‌متحده بر علوم فیزیکی مسلط و در حال پیشرفت در علوم زندگی است.

به گزارش ذاکرنیوز، به نقل از تایمز، در آخرین رتبه‌بندی موسسه تایمز، در سالی که موسسات برتر در خط مقدم واکنش جهانی به همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ بوده‌اند، بریتانیا عملکرد برتر خود در زمینه آموزش و تحقیقات علوم بهداشتی را تقویت کرده است. بر اساس جدول موضوعی مربوط به عملکرد بالینی و سلامتی برای یازدهمین سال متوالی، دانشگاه آکسفورد در صدر رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان قرار دارد و پس از تولید واکسن کووید، نمره کلی را افزایش و برتری خود را نسبت به دانشگاه دوم (هاروارد در ایالات‌متحده) نشان داده است.


کالج سلطنتی لندن و کالج دانشگاهی لندن (UCL)  هر کدام یک جایگاه ارتقاء یافتند و به ترتیب سوم و هشتم شدند، در حالی‌که کالج کینگ لندن با چهار جایگاه به رتبه ۱۲ ارتقاء یافته است. به‌طور کلی، ۲۱ نماینده از ۲۸ نماینده بریتانیا در بین ۲۰۰ نماینده برتر، نسبت به سال گذشته ارتقاء یافته‌ و یا ثابت ماندند. میانگین نمرات بریتانیا در هر پنج ستون رتبه‌بندی در مقایسه با سال ۲۰۲۱، به ویژه در استنادات و بین‌المللی‌شدن افزایش یافته است.


یکی از چشمگیرترین تحولات در رده بالای بالینی، افزایش پرسرعت دانشگاه چینهوا از رتبه ۳۲ به رتبه هفتم است که پس از انتشار تحقیقات مرتبط با کووید، باعث افزایش قابل‌توجه نمره تاثیر استنادی آن شد و اولین دانشگاه چینی محسوب می‌شود که به ۱۰ دانشگاه برتر جدول رسیده است.


دانشکده‌ای در نویدا، هند (آکادمی آموزش عالی و تحقیقات JSS) میزبان بالاترین دانشگاه تازه وارد جدول با رتبه مشترک ۹۳ است.



لازم‌به ذکر است، در این بررسی ۱۵۲۳ دانشگاه از ۹۸ کشور در یکی از چهار حوزه موضوعی رتبه‌بندی شدند.


در جدول علوم زیستی، سه دانشگاه ایالات‌متحده در ۲۰ دانشگاه برتر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. در حال حاضر، دانشگاه پرینستون پس از بهبود نمرات خود در زمینه تدریس، محیط تحقیق و درآمد صنعت، از رتبه دهم به پنجم ارتقاء داشته است.


دانشگاه کلمبیا پس از رشد در زمینه‌های محیط تحقیق، درآمد صنعت و چشم‌انداز بین‌المللی، از رتبه بیستم به یازدهم رسیده است و دانشگاه واشنگتن با رتبه ۱۸ در رتبه‌بندی بالاترین تازه‌وارد با نمرات بسیار بالا در تحقیقات و استنادهاست.


موسسه پلی‌تکنیک پاریس در جدول علوم فیزیکی که در نتیجه ادغام پنج موسسه شکل گرفت، رتبه ۲۲ را دارد البته این دانشگاه دارای چشم‌انداز بین‌المللی قوی است.


ایالات‌متحده بر علوم‌فیزیکی مسلط است و ۶ مکان برتر را به خود اختصاص داده است و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی برای اولین بار در بالای جدول قرار گرفته است.


در حال حاضر، در روان‌شناسی، دانشگاه کمبریج رتبه برتر را دارد و دانشگاه استنفورد که از بدو تاسیس در سال ۲۰۱۸ در صدر جدول بود به جایگاه دوم رسیده است.


دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان (LMU) و دانشگاه نیو ساوت ولز(UNSW) سیدنی استرالیا نیز برای اولین بار در ۳۰ رتبه اول قرار گرفتند.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار