ژنرال روس اعلام کرد؛

ناتوانی سامانه های مدرن غربی در برابر موشکهای انصارالله یمن

رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در کتابی که تازه از او منتشر شده به قدرت پهپادی ایران و همچنین توان موشکی انصارالله یمن اشاره کرده است.

 به گزارش ذاکرنیوز  به نقل از روسیا الیوم، یک ژنرال سابق روس دلایلی را برشمرد که به ایران امکان ساخت پهپاد در کشورهای دیگر را حتی در شرایط استثنایی می‌دهد.


ژنرال «یوری بالویفسکی» که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه بود، در مقدمه کتاب خود تحت عنوان «جنگ‌های خارجی - الگوی جدید» که دیروز چهارشنبه منتشر شد، نوشت: موفقیت ایران در توسعه موشک‌های هدایت شونده و پهپادهای نسبتاً ارزان قیمت با استفاده از قطعات و مواد مختلف تجاری به این کشور اجازه می‌دهد تا مونتاژ و تولید آن را در قلمرو متحدان خود سازماندهی کند.


بالویفسکی همچنین در بخش دیگری از کتاب خود درباره تحولات جنگ یمن نوشت: مهمات نسبتاً سبک، موشک‌های بالدار و همچنین پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک که حوثی ها در اختیار دارند، همچنان مشکلات جدی را برای سامانه‌های پدافند هوایی عربستان سعودی و امارات متحده عربی که سامانه‌های مدرن غربی را در اختیار دارند، ایجاد می‌کند.


این مقام سابق نظامی روس در کتاب خود همچنین به تأثیر پهپادهای ساخت چین در عرصه تحولات میدانی نظامی تأکید کرد: کوادکوپترهای تجاری ساده ساخت چین، انقلابی واقعی را در زمینه استفاده از اسلحه معمولی و توپخانه موشکی ایجاد و تقریباً به طور کامل مشکل قدیمی شناسایی، تعیین هدف و اصلاح مختصات آتش توپخانه را حل کرده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار