میزان رضایت مردمی از ترامپ به پایین‌ترین سطح رسید

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، محبوبیت دونالد ترامپ با افزایش هر چه بیشتر نارضایتی برخی گروه‌های مهم رای‌دهندگان حامی وی در انتخابات ۲۰۱۶ از عملکردش، نزدیک به پایین‌ترین نقطه ثبت شده برای وی در دوران ریاست جمهوری‌اش شده است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ مشخص کرد که تنها ۳۸ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی عملکرد دونالد ترامپ را تایید می‌کنند که خیلی کمتر از ۴۹ درصدی است که به عنوان بالاترین میزان ثبت شده برای وی در اوایل ماه مه مطرح شد.

با این حال پایین‌ترین درصد محبوبیتی که برای ترامپ تاکنون به ثبت رسیده، مربوط به رقم ۳۵ درصدی است که در ۲۰۱۷ مطرح شد. عمده تاییدکنندگان ترامپ، جمهوری‌خواهان بوده‌اند و ۹۱ درصد آن‌ها عنوان کردند عملکرد وی را تایید می‌کنند که بیشتر از رقم ۸۵ درصد ثبت شده در ماه گذشته میلادی است.

با این حال محبوبیت ترامپ در میان مستقل‌ها و دموکرات‌ها آمار پایین جدیدی را تجربه کرده است. ۳۳ درصد مستقل‌ها در این نظرسنجی عملکرد ترامپ را تایید کردند که شش درصد کمتر از درصدی است که در این خصوص در اوایل ژوئن برای او ثبت شد.

تنها دو درصد از دموکرات‌ها عملکرد ترامپ را تایید کردند که کمترین میزان ثبت شده در این گروه برای وی است. این اختلاف میان درصد تایید ترامپ میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بالاترین شکافی است که تاکنون در نظرسنجی‌های شرکت گالوپ در این زمینه ثبت شده است.

در بخش عمده سال جاری میلادی درصد تایید عملکرد ترامپ معمولا بالای چهل درصد بوده است که محبوبیت او را مشابه با محبویت‌های مربوط به روسای جمهور قبل از خودش یعنی باراک اوباما و جورج دبلیو بوش در مقاطع مشابه از ریاست جمهوری‌شان قرار می‌دهد. هم بوش و هم اوباما توانستند برای دومین دور نیز به ریاست جمهوری برسند.

محبوبیت حال حاضر دونالد ترامپ مشابه با محبوبیت جورج اچ.دبلیو بوش و جیمی کارتر در همین مقطع از حضورشان در رقابت انتخاباتی است. هر دو آن‌ها تنها برای یک دور رئیس جمهور شدند.

ترامپ شاهد تحلیل محبوبیتش در میان برخی گروه‌های مهم رای‌دهنده به وی در انتخابات ۲۰۱۶ نظیر سفیدپوستان، مردان، رای‌دهندگان بدون مدرک دانشگاهی و افراد مسن‌تر است.

نظرسنجی گالوپ دریافت که میزان تایید عملکرد ترامپ در میان سفیدپوستان از ۵۷ درصدی که ماه گذشته میلادی برای او ثبت شد به ۴۸ درصد افت کرده است. همچنین محبوبیت ترامپ در میان سفیدپوست‌های بدون مدرک دانشگاهی نیز از ۶۶ درصد به ۵۷ درصد کاسته شده است.

درصد تایید ترامپ در میان گروه رای‌دهندگان مرد نیز از ۵۳ درصد به ۴۶ درصد و در میان رای‌دهندگان رده سنی ۵۰ تا ۶۴ سال نیز از ۵۲ درصد به ۴۳ درصد و در میان رای‌دهندگان بالای ۶۵ سال هم از ۵۱ درصد به ۴۷ درصد کاهش یافته است. این نظرسنجی گالوپ با پرسش از ۱۰۱۶ بزرگسال آمریکایی در فاصله ۸ تا ۳۰ ژوئن با حاشیه خطای چهار درصد انجام شده است.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار