موافقت مجلس با دوفوریت طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی

درخواست جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر بررسی طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به صورت دوفوریتی تصویب شد.

به گزارش ذاکرنیوز ، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۱۷ اردیبشهت ماه) مجلس شورای اسلامی دوفوریت طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را با ۱۵۵ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.


محمدرضا پورابراهیمی به عنوان نماینده متقاضی بررسی این طرح به صورت دوفوریتی، گفت: اواخر سال گذشته بود که طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و هدف از این اصلاح آن بود که منابع مرتبط با بیمه کارگران ساختمانی که از اقشار محروم جامعه هستند، افزایش یابد.


وی متذکر شد: آنچه در عمل اتفاق افتاد، برخلاف اهداف طراحان بود و همه مجموعه‌ها متضرر شدند و از ابتدای سال از مناطق مختلف کشور بابت هزینه‌های سرسام‌آور صدور پروانه‌های ساختمانی به ویژه در شهرهای کوچک و روستاها به نمایندگان مراجعه شده است.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون ۴ تا ۶ درصد حقوق و دستمزد در سراسر کشور مبنای پرداخت حق بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی قرار داده شد، این عدد با توجه به ثابت بودن در سراسر کشور در مناطق محروم و شهرهای کوچک هزینه صدور پروانه را تا ۲۵ برابر افزایش داده و ایجاد مشکل کرده. در کلانشهرها این میزان افزایش با توجه به آثار ناشی از تغییرات قیمت کمتر بوده است.


پورابراهیمی گفت: بخش مسکن به عنوان مولد و پیشران اقتصاد دچار مشکل شده است. با طرح دوفوریتی این امکان فراهم می‌شود تا اصلاح لازم در کمیسیون مربوطه انجام شود و منافع کارگران ساختمانی مدنظر قرار گیرد و از سوی دیگر ساخت و سازها رونق پیدا کند.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
0
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
سلام از مسولان و نمایندگان تقاضا داریم قانون جدید حق بیمه پروانه ساختمانی اصلاح و به حالت قبل بازگردد به ضرر مردم و مصرف کننده واقعی و به نفع دلال بازی و بساز و بفروشها می باشد
پاسخ
آخرین اخبار