معاون استاندار تهران: دهیاران از مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه روستاها استفاده کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: دهیاران علاوه بر انجام وظایف جاری در حوزه نگه داشت روستاها، از ظرفیت‌ها و منابع در اختیار همچون مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه روستا استفاده کنند.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از روز چهارشنبه ایرنا. محمد تقی زاده در همایش دهیاران که با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و جمالی نژاد معاون وزیر کشور به مناسبت روز دهیاری ها برگزار شد، با اشاره به اهمیت مدیریت روستایی افزود: شاید در نگاه اول مدیریت روستا به لحاظ محدوده جغرافیایی سرزمین راحت‌تر باشد، اما رسالتی که به عهده دهیاران است محدود به بافت روستایی که در طرح هادی تعیین شده نیست.


وی ادامه داد: تقویت و توسعه متوازن و امنیت غذایی در کشور از مقوله‌های جدی است که با شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های خاصی در آن رخ داده است.


تقی زاده تصریح کرد: دهیاران تامین کننده خوداتکایی هستند و آنها می توانند سفیران امنیت غذایی به ویژه در مقطع فعلی باشند.


 تغییر مکرر دهیاران مشکل ساز شده است 


همچنین فرماندار تهران با بیان اینکه دهیاران با دقت انتخاب نمی شوند، گفت: تغییر مکرر دهیاران از مشکلات مورد توجه در این بخش است.


وی ادامه داد: ازدحام نیرو در دهیاری ها نیز یکی دیگر از مشکلات است، روستاها را با دو نیروی توانمند می توان اداره کرد و نیازی به این تعداد نیرو نیست.


فرهادی خاطرنشان کرد: در گذشته جمعیت شهرها ٣٠ و روستاها ٧٠ درصد بود اما اکنون این میزان به ترتیب ٢٩ و ٧١ درصد شده است.


 ایجاد یکهزار و ٥٨٠ شغل در روستاهای استان تهران


مدیرکل روستایی استانداری تهران نیز ضمن گرامیداشت روز دهیاری ها گفت: یکهزار و ٥٨٠ شغل در روستاهای استان از طریق اعطای تسهیلات سامانه کارا در سالهای ۹۷ و ۹۸ در استان ایجاد شده است.  


معصومه پرندوار افزود: ۳۴۰ سند توسعه روستایی نیز در استان تهیه و ۱۸۲ طرح هادی روستایی در استان تصویب شده است.


وی ادامه داد: نگاه ویژه استاندار تهران به جوامع محلی و روستایی باعث تغییر ساختاری توسعه‌ای در روستاهای استان تهران شده است.  


پرندوار گفت: مسیر توسعه روستاها تنها محدود به حوزه عمرانی نیست و به روستاییان نیز توجه شده است در این راستا توانستیم رتبه یک کشور را در بیمه روستاییان به دست آوردیم، و خانه روستائیان نیز بیمه شده است.

به گفته وی بافت‌های فرسوده در حوزه روستایی نیز مورد توجه قرار گرفته و در حوزه رفاه روستایی نیز ۱۳۰ بازی بومی و محلی تدوین و به عنوان رشته دانشگاهی تدریس می‌شود.


پرندوار تاکید کرد: پیگیری تشکیل خانه های هلال (هلال احمر) در روستاهای استان تهران و ۷۰ روستای هدف گردشگری نیز در استان شناسایی شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار