در جدیدترین مواضع مطرح شد؛

معاون اردوغان:مناسبات با سوریه تا سطح روابط مستقیم ارتقاء می یابد

حیاتی یازیجی معاون رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تاکید کرد: روابط میان سوریه و ترکیه در آینده نزدیک به سطح بالاتری توسعه پیدا کرده و تا سطح روابط مستقیم ارتقا می یابد.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از وبگاه روسیا الیوم، حیاتی یازیجی معاون حزب عدالت و توسعه حاکم بر ترکیه در سخنانی تاکید کرد: روابط میان سوریه و ترکیه در آینده نزدیک به سطح بالاتری توسعه پیدا کرده و تا سطح روابط مستقیم ارتقا می یابد.


وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ارتباط با روابط با سوریه، تاکید کرد: با وجود قطع روابط دیپلماتیک میان سوریه و ترکیه از سال ۲۰۱۲ تاکنون، اما در سال های اخیر مقامات اطلاعاتی و امنیتی دو کشور دیدارهایی را با یکدیگر داشته اند.


یازیجی همچنین از دیدار محرمانه میان مولود چاووش اوغلو وزیرخارجه ترکیه و فیصل المقداد همتای سوری وی در سال گذشته خبر داد و گفت: وزیرخارجه ترکیه در این دیدار پیشنهادی در زمینه آشتی مخالفان و نظام سوریه ارائه کرده بود.


معاون حزب حاکم بر ترکیه در ادامه افزود: البته میان سوریه و ترکیه اختلافاتی درباره موضوعات مختلف وجود دارد اما گفتگو بهترین و با اهمیت ترین راه حل برای مشکلات در روابط بین المللی است.


یازیجی در ادامه با اشاره به اینکه روابط فعلی آنکارا و دمشق به صورت غیر مستقیم دنبال می شود، تاکید کرد که این روابط در آینده به سطح مستقیم ارتقا می یابد. وی همچنین دیدار میان اردوغان و بشار اسد در آینده را دور از ذهن ندانست.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار