مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش درآمد دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 جرئیات جلسه امروز که پیرامون موضوع مالیات بود را تشریح کرد.

 به گزارش ذاکرنیوز، علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق بودجه، اظهار داشت: محور جلسه صبح امروز پیرامون موضوع مالیات بود.

  وی با بیان اینکه در این جلسه پیشنهاداتی پیرامون موضوع مالیات بر ارزش افزوده مطرح و در این باره بحث و تبادل نظر شد، افزود: دولت در لایحه بودجه 81 هزار میلیارد تومان درآمد ازمحل مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی کرده بود که ما در این جلسه در حدود 32 هزار میلیارد تومان به آن اضافه کردیم که درآمد دولت از این محل به رقم 113 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 با بیان اینکه اعضای کمیسیون با اکثریت آرا با پیشنهاد افزایش 30 درصدی درآمد دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند در توضیح آن، بیان داشت: مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد است که 5 درصد آن برای دولت یک درصد سهم سلامت و 3 درصد نیز سهم شهرداری است.

خانی در همین راستا ادامه داد: دولت در لایحه بودجه درآمد خود از محل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را بر اساس قیمت‌های قبل اجناس و کالا‌ها و بدون در نظر گرفتن افزایش قیمت آنها در نظر گرفته بود، این در حالی است که قیمت اجناس از سال گذشته تا الان بالا رفته است.

خانی تصریح کرد: برای مثال قیمت ماست در سال گذشته 10 هزار تومان بوده که مالیات بر ارزش افزوده آن 900 تومان می‌شود در حالی قیمت همان ماست در حال حاضر 20 هزار تومان است بنابراین مالیات بر ارزش افزوده آن یک هزار و هشتصد تومان می‌شود که دولت به این بخش در لایحه بودجه توجه نکرده بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه اضافه کرد: در واقع دولت مالیات بر ارزش افزوده را بر اساس قیمت‌های جدید دریافت می‌کرد اما آن را در لایحه بودجه به عنوان درآمد نیاورده بود که با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق این درآمد به نیز به درآمدهای دولت اضافه شد.

انتهای ‌پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار