مصر در صدر لیست دریافت کنندگان تسلیحات از دولت آلمان در سال 2020

بر اساس اطلاعات دولت آلمان با وجود اینکه میزان صادرات تسلیحات برلین در سال 2020 کاهش داشته، اما کشور مصر به عنوان یکی از اعضای مشارکت کنده در ائتلاف جنگ علیه یمن در صدر لیست دریافت کنندگان تسلیحات از آلمان قرار دارد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "اوزنابروکر سایتونگ"، سال 2019 سال رکورد بالای صادرات تسلیحات آلمان به کشورهای دنیا با مجوز صادراتی به اندازه 8 میلیارد یورو بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دولت آلمان در 9 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی البته مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 4.13 میلیارد یورو داشته است که حدود یک سوم کم تر از این دوره زمانی در سال گذشته بوده است.

این آمارها را وزارت اقتصاد آلمان بنا به درخواستی از طرف حزب چپ آلمان ارائه داده است. در سال 2019 مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش 8.2 میلیارد یورو از طرف دولت آلمان تصویب شد و در 9 ماهه ابتدایی سال هم سلاح و تجهیزات نظامی به ارزش حدود 6.35 میلیارد یورو به کشورها صادر شد.

در سال جاری میلادی خریدار اصلی کالاهای تسلیحاتی از آلمان کشور مصر بوده است که تسلیحاتی به ارزش حدود 585.9 میلیون یورو از آلمان دریافت کرده است.

پاسخ روسیه به اتهام‌زنی آلمان در رابطه با مسمومیت «ناوالنی»درخواست مرکل از ارتش آلمان برای کمک به مهار کرونا در شهرها

در آلمان مسئله صادرات تسلیحات به کشور مصر به دلیل شرایط حقوق بشردر این کشور بسیار بحث برانگیز است. به این کشور شمال آفریقا این انتقاد وارد است که در ائتلاف جنگ علیه یمن به رهبری عربستان مشارکت داشته و همچنین با ارسال تسلیحات به لیبی به مناقشات در این کشور دامن می زند.

"سویم داگدلان" ازنمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان انتقاد شدیدی به ارسال تسلیحات به مصر وارد کرده و اظهار اشته است که برلین با قرار دادن مصر در اول لیست ارسال تسلیحات در واقع نفت در آتش مناقشات در یمن و لیبی می ریزد. وی مجاز بودن ارسال تسلیحات به این گونه کشورها را کمک به جرم و جنایت در دنیا دانسته است.

دولت ائتلافی آلمان در قرارداد تشکیل دولت توافق کرده بود که ارسال تسلیحات به کشورهای مشارکت کننده در جنگ یمن را متوقف کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار