مشاور امنیت ملی عراق با رهبر حزب دموکرات کردستان دیدار کرد

بغداد - ایرنا - قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی دولت عراق یکشنبه شب با مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان دیدار و در خصوص مسائل مختلف از جمله فعالیت داعش در سطح منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا؛ در این دیدار که در اقلیم کردستان عراق صورت گرفت؛ اوضاع میدانی و خط مقدم درگیری‌ها و تهدیدات احتمالی داعش در مناطقی که احتمال حضور تروریست‌ها می‌رود؛ بحث و گفت‌وگو شد.

دفتر رسانه‌ای بارزانی در این باره اعلام کرد؛ دو طرف درباره اوضاع میدانی و تهدید داعش در مناطق مورد مناقشه میان بغداد و اربیل تبادل نظر کردند.
گزارش ایرنا حاکیست؛ طی روزهای اخیر داعش چند مرتبه به نقاط مختلف عراق از جمله مناطق نزدیک اقلیم کردستان حمله کرد که در جریان آن ۲۲ نفر از نیروهای ارتش، الحشدالشعبی و پیشمرگه (نیروهای مسلح اقلیم کردستان) جان خود را از دست دادند.

مشاور امنیت ملی دولت عراق و رهبر حزب کردستان همچنین بر همکاری مشترک میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی عراق به منظور مقابله با تروریسم، حل اختلافات و ایرادات و همچنین از میان برداشتن موانع هماهنگی تاکید کردند.

روابط میان اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق و اوضاع در شهر سنجار از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو طرف بود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از ایرنا؛ سنجار در غرب موصل از توابع استان نینوا از منظر جغرافیای سیاسی دارای اهمیت راهبردی است چرا که سیطره بر آن می‌تواند تسلط بر بخش وسیعی از مرزهای عراق و سوریه را تثبیت و تضمین کند.

مشاور امنیت ملی عراق در راس هیاتی از مسوولان امنیتی به اقلیم کردستان در شمال این کشور رفته است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار