مشاور اخراجی ترامپ: اف. بی. آی و دادستان کل، علیه ترامپ کودتا کردند

مشاور سابق ترامپ ادعا کرد که اف. بی. آی و دادستان کل فعلی آمریکا در "کودتایی" برای بیرون راندن ترامپ از کاخ سفید نقش داشتند.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از پایگاه خبری نیوزویک، استیو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در پادکستی تاکید کرد اینکه "مریک گارلند"، دادستان کل فعلی آمریکا، که تقریبا دو ماه پس از پایان دوران ترامپ روی کار آمد، در نقشه‌ای برای حذف ترامپ نقش داشته است، یک "شایعه" نیست (بلکه یک حقیقت است).


بنن در این پادکست، از "درن بیتی"، نویسنده سابق متن سخنرانی‌های ترامپ، که پس از اتهام سی. ان. ان مبنی بر دیدارش با "ملی‌گرایان سفیدپوست" از کار برکنار شد، دعوت به عمل آورده بود. این دو در این پادکست، بدون ارائه سند و مدرک، به بررسی ادعایی مبنی بر اینکه خبرچینان اف.بی.آی تحریک‌کننده حوادث ششم ژانویه و یورش به ساختمان کنگره بودند، پرداختند.


هفته گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل سرپیچی بنن از احضاریه کمیته مجلس نمایندگان برای بررسی حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره، رای به محکومیت وی داد. این اتهام به وزارت دادگستری ارجاع شده و گارلند باید در مورد تعقیب کیفری بنن تصمیم‌گیری ‌کند. بنن اصرار داشت که مخالفان بایدن "رژیم غیرقانونی" رئیس جمهور را "درهم می‌شکنند"، در حالی که تاکید کرد که دیگران پس از اطلاع از این تئوری توطئه اثبات نشده "خشمگین" خواهند شد.


اف.بی.آی و دادستانی کل، چه می‌دانستند که به ترامپ نگفتند؟بنن در این برنامه به طرح سوالاتی پرداخته و پرسید: اف.بی.آی، دستگاه‌های امنیت ملی، رییس اف.بی.آی و گارلند از چه چیزی آگاهی داشتند؟ آن‌ها چه چیزی را می‌دانستند و به ترامپ نگفتند؟ چه نقشه‌ای داشتند و چه طرحی ریختند؟ چه چیزی را از دونالد ترامپ، فرمانده وقت کل قوا پنهان کردند؟


بنن افزود: این یک خشم است. شما در مورد کودتا صحبت می‌کنید. من می‌توانم یک کودتا را به شما نشان دهم ما این کار را خواهیم کرد. توطئه‌ای در کار نیست؛ ما حقیقت این ماجرا را خواهیم یافت.


بنن همچنین بنی تامپسون، رئیس کمیته ششم ژانویه، را خطاب قرار داده و تاکید کرد که علیرغم مواجهه با اتهامات جنایی احتمالی به دلیل سرپیچی از احضاریه کمیته مجلس نمایندگان، "به هیچ وجه" مرعوب نخواهد شد. بنن قبلاً گفته بود که به دستور رئیس‌جمهور سابق، از عمل به احضاریه خودداری کرده است؛ طبق گزارش‌ها، وکیل ترامپ همچنین دستورالعمل‌های مشابهی را برای دیگر مقامات دولت سابق که احضاریه‌هایی دریافت کرده‌اند، ارسال کرده است.


تامپسون همچنین در روز یکشنبه در گفت‌وگویی در شبکه تلویزیونی سی. بی. اس با اشاره به اینکه شخص ترامپ هم ممکن است با احضاریه این کمیته مواجه شود، متعهد شد که "شواهد و مدارک" را پیگیری کند. در مقابل ترامپ سوگند یاد کرده است که با همه احضاریه‌ها "مبارزه کند". هفته گذشته، پس از رای مجلس نمایندگان به طرح اتهام علیه بنن برای "اهانت به دادگاه (کمیته مجلس نمایندگان)" با نادیده گرفتن احضاریه‌ها، ترامپ در بیانیه‌ای گفت که "شورش واقعی در روز انتخابات ۳ نوامبر اتفاق افتاد" و شورش ۶ ژانویه، تنها "اعتراض" (به آن) بود.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار