نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مسئولان و مردم در کنار هم در مسیر تحقق شعار سال قدم بردارند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در عرصه تحقق شعار سال، بخشی از وظایف برعهده مسئولان و بخشی بر عهده مردم است و همه باید در کنار هم به فکر حل مشکل باشند.

به گزارش ذاکرنیوز، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن با بیان اینکه فقر در جامعه مانع اساسی برای رشد فکری، فرهنگی و معنوی جامعه است؛ اظهار کرد: تأمین اقتصاد و فراهم شدن زندگی در حد کفاف، جز ضرورت‌ها در دین اسلام است.


وی افزود: زندگی در حد کفاف، یعنی نیازهای روزمره انسان تأمین شود و حتی زندگی پایین‌تر از این مقدار، کفر طلقی می‌شود.


نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در عرصه تحقق شعار سال، بخشی از وظایف برعهده مسئولان و بخشی بر عهده مردم است و همه باید در کنار هم به فکر حل مشکل باشند؛ عنوان کرد: اگر مردم در این عرصه همراهی نکنند، مسئولان نیز موفق نخواهند شد؛ همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید به سمت مردمی کردن اقتصاد حرکت کنیم.


آیت الله شعبانی با بیان اینکه حمایت واقعی از تولیدکننده و سرمایه گذار، یکی از وظایف دولت و مسئولان است؛ گفت: همان طور که از خودروسازان حمایت می‌شود، لازم است تا در عرصه‌های دیگر نیز از تولیدکنندگان حمایت شود.


وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت نقش تسهیل کننده در این عرصه داشته باشد؛ اظهار کرد: کشور آنقدر نخبه دارد که می‌توانند موتور محرکه کشور باشند و موانع را برطرف کنند، البته باید اجازه فعالیت به آنها بدهیم.


این مسئول با تصریح بر اینکه برخی قوانین دست و پاگیر، بروکراسی اداری و حضور افراد بی‌دغدغه، موانعی هستند که در مسیر نخبگان حضور دارند؛ خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید بر محور قانون حرکت کنند.


معنای تذکرات در تریبون نماز جمعه، لزوم فعالیت هر کس در حوزه وظایف قانونی خود است


آیت الله شعبانی با تاکید بر اینکه معنای تذکرات در تریبون نماز جمعه، پرهیز از دخالت در وظایف یکدیگر و لزوم فعالیت هر کس در حوزه وظایف قانونی خود است؛ عنوان کرد: هر کس باید نسبت به کار خود و وظایفش مسئولیت پذیر باشد.


خطیب جمعه همدان تصریح کرد: عرصه هنجارهای اجتماعی، مردم مطالبات فراوانی دارند که بر اساس قانون باید به آن توجه شود.


وی اضافه کرد: حاکمیت قانون در رابطه با مقابله با بی‌بند و باری، مطالبه قانونی مردم است.


نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ۳۰ دستگاه نسبت به حفظ هنجارهای اجتماعی دارای وظیفه هستند و خوب است امروز میزان عملکرد خود را گزارش دهند؛ گفت: وظیفه این تربیون، مطالبه میزان عمل کردن به قانون توسط مسئولان است.


آیت الله شعبانی افزود: اقتصاد اهمیت بالایی دارد، اما اگر فرهنگ و هنجار آسیب ببیند در عرصه اقتصاد نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار