مراسم تجلیل ویژه از شاعر معاصر آئینی در اردبیل برگزار می‌شود

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با حضور در منزل استاد عسگر شاهی‌زاده انزابی شاعر آئینی، حماسی کشور، ضمن عیادت از این شاعر اهل بیت (ع)، از برگزاری مراسم و برنامه ویژه تکریم و تجلیل از استاد شاهی در آینده نزدیک در استان اردبیل خبر داد.

 به گزارش ذاکرنیوز، سیدمجید پوراحمدی ضمن ابلاغ سلام گرم محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای استاد شاهی‌زاده آرزوی سلامتی و بهبودی کامل کرد. 

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود، استاد شاهی زاده را یکی از مفاخر و نامداران شعر آذربایجان عنوان کرد که بیش از 70 سال از عمر خود را در مسیر شعر و شاعری و خادمی اهل بیت(ع) سپری کرده است. 

وی تصریح کرد: بدون تردید توجه به اشعار شاعرانی همچون استاد شاهی زاده، غنای اشعار و بیان درست واقعیت‌هایی همچون کربلا را در پی خواهد داشت، که در رده نخست، این وظیفه مسئولان فرهنگی است که حق این بزرگان را ادا کند و در رده دوم، مردم باید سراغ چنین افراد خاص را بگیرند که خوشبختانه مردم این خطه همواره با تعریف و تمجید از ایشان و تکریم وی یاد می کنند. 

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در ادامه به برگزاری طرح تجلیل از نامداران و مفاخر و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر اشاره و خاطرنشان کرد: از آنجایی که بیشتر برنامه ها اعم از جشنواره ها، تکریم و تجلیل و .. در تهران برگزار می شد به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی، مقرر شد مراسم تکریم و تجلیل از هنرمندان و نامداران همراه با میلاد مفاخر به صورت مرتب در همه استان ها برگزار شود لذا ذیل برنامه " هفت بحر هنر" که سال گذشته در خوانسار برگزار شد امسال نیز تاکنون در دو استان گیلان و زنجان از سوی صندوق اعتباری هنر اجرا شده و تاپایان سال نیز مصمم هستیم که در چند استان دیگر کشور این آئین را برگزار کنیم.

 پوراحمدی در ادامه با اشاره به ارائه 30 خدمت از سوی صندوق اعتباری هنر به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور، تأکید کرد: اساس این فعالیت‌ها و اقدامات بر محور تحقق عدالت فرهنگی و توجه به معیشت فعالان فرهنگ و هنر که ذیل برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی تعریف شده انجام می‌گیرد. 

 استاندار اردبیل نیز با قدردانی از حضور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر و مجموعه خدمات و تسهیلاتی که از سوی این مجموعه به هنرمندان ارائه می شود، گفت: ما نیز در استانداری به نوبه خود همه تلاشمان را در جهت حمایت و مساعدت به این قشر فرهیخته داشته و خواهیم داشت.

 سید حامد عاملی در ادامه با اشاره به اینکه استاد عسگر شاهی‌زاده را مردم استان اردبیل همواره به عنوان هنرمندی که حدود هفتاد سال از عمر خود را در مسیر شعر و شاعری و خادمی اهل بیت (ع)، سپری کرده و از سویی، شعرخوانی در حضور مقام معظم رهبری و تعریف و تمجید ایشان از وی می‌شناسند، تأکید کرد: نمونه استاد شاهی نسلی بی تکرار هستند. 

عاملی تصریح کرد: آذری‌ها این شاعر بلند آوازه را با اشعار و مراثی اهل بیت (ع) به یاد می‌آورند و کتاب‌های او همواره در بین آذری‌ها دست به دست می‌چرخد. 

استاندار اردبیل با اشاره به اعلام مدیر عامل صندوق اعتباری هنر برای برگزاری مراسم و برنامه ویژه تجلیل از استاد شاهی، از آمادگی کامل استانداری برای حمایت و همراهی با این مجموعه برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم تکریم و تجلیل استاد خبر داد. 

در ادامه این دیدار استاد مسلم اشعار حماسی و مراثی، نیز با خیر مقدم و قدردانی از حضور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، عرض سلام گرم و صمیمی متقابل خود به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امروز مفتخرم که در خدمت شما عزیزان هستم. 

 استاد عسگر شاهی زاده انزابی در ادامه با تشریح و اشاره به نمونه اشعاری که توسط وی سروده شده، گفت: تاکنون بیش از 15 هزار بیت شعر بصورت زبان تُرکی و فارسی در رثای اهل بیت (ع)، سروده ام.

 این شاعر ولایی با اشاره که تاکنون افتخار داشته تا چهار بار به دیدار رهبر معظم انقلاب مشرف شود و در حضور ایشان ، اشعار خود را بخواند، اظهار داشت: همیشه مور لطف و تفقد معظم له قرار گرفته است. در ادامه نیز استاد شاهی چند نمونه از اشعار خود را که به زبان‌های تُرکی و فارسی سروده برای حاضران خواند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار