رییس پلیس فتای یزد:

مدیر یک صفحه غیراخلاقی اینستاگرام در یزد دستگیر شد

رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات( فتا) فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: فردی که در فضای مجازی و اینستاگرام اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی می کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ذاکرنیوز و به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرتضی ابوطالبی  افزود: با بررسی و اقدامات فنی، مدیر صفحه احضار شد که ۲ روز بعد به دلیل حضور نیافتن با هماهنگی قاضی در منزل خود دستگیر شد.


وی ادامه داد: کارشناسان با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شبکه‌های اجتماعی را رصد و با موارد مجرمانه پس از مستندسازی و اخذ دستور قضایی برای پیشگیری و مبارزه با جرایم رایانه‌ای اقدامات لازم را اعمال می‌کنند.


رییس پلیس فتا یزد اظهار کرد: یکی از جرایمی که در فضای مجازی به چشم می‌خورد فحاشی و توهین و تحقیر اجتماعی به افراد است کاربران بدانند انتشار هرگونه مطلب توهین‌آمیز، هتک حیثیت و نیز تشویق سایر افراد و گروه‌ها به انتشار مطالب توهین‌آمیز جرم است و پلیس  با عاملان آن برخورد می کند.


ابوطالبی افزود: شبکه‌های اجتماعی خارجی به محیطی برای اعمال مجرمانه نظیر انتشار مطالب نامناسب و غیراخلاقی، هتک‌حیثیت، نشر اکاذیب و تهدید و اخاذی تبدیل شده، والدین باید بر عملکرد فرزندان خود در فضای سایبری نظارت کنند و جلوی ورود و فعالیت آن‌ها را در اینگونه صفحه ها را بگیرند.


وی از شهروندان خواست در مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای سایبری مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اطلاع دهند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار