مدرسه تابستانه «دارالعلم» به دنبال حضور علمی طلاب در حرم مطهر رضوی است

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و عضو کارگروه مدرسه تابستانی دارالعلم، هدف از راه‌اندازی نخستین مدرسه علمی تابستانه «دارالعلم» را بهره‌مندی اساتید و طلاب حوزه علمیه سراسر کشور از فضای صحن و سرای بارگاه امام رضا(ع) در ایام فراغت فصل تابستان ذکر کرد.

به گزارش ذاکرنیوز، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن جهانگیری به ایده و اهداف راه‌اندازی مدرسه تابستانه دارالعلم اشاره و اظهار داشت: طرح اعتکاف علمی یا دارالعلم به منظور کسب علم و دانش طلاب سراسر کشور با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه در فضای معنوی و روحانی حرم مطهر رضوی و در ایام فراغت فصل تابستان مطرح شد.

وی ابراز کرد: این فضا در مدارس میرزا جعفر، خیرات‌خان و سایر مدارس وابسته به حرم مطهر رضوی مهیا شده و با هماهنگی حوزه علمیه خراسان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی آماده میزبانی از طلاب و اساتید حوزه علمیه است.

جهانگیری با اشاره به تاریخچه حضور اساتید و علمای حوزه قم و سایر حوزه‌های علمیه در مدارس علمیه مشهد، حضور پررنگ طلاب در حرم مطهر را از دیگر اهداف راه‌اندازی این مدرسه تابستانه ذکر کرد و افزود: در فصل تابستان که تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شهر و دیار خود باز می‌گردند فرصت مناسبی است که طلاب سراسر کشور از حضور علما در این فضای علمی استفاده و کسب فیض کنند.

عضو کارگروه مدرسه تابستانه دارالعلم خاطرنشان کرد: مدرسه تابستانه «دارالعلم» در قالب 3 مدرسه علمی فقه و اصول، کلام و فلسفه و ادبیات و تفسیر و با حضور 300 طلبه و اساتید برجسته حوزه‌های علمیه سراسر کشور از 14 مرداد تا 26 مردادماه سال جاری به مدت دو هفته کار خود را آغاز می‌کند.

وی برگزاری گعده‌های علمی و ارائه دروس عمومی را از دیگر برنامه‌های جانبی این مدرسه ذکر کرد و ادامه داد: اساتید و مدرسان مدرسه تابستانه «دارالعلم» از اساتید برجسته قم و مشهد در حوزه فقه و اصول، کلام و فلسفه و ادبیات و تفسیر هستند که برای تدریس در این اعتکاف علمی دعوت شده‌اند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار