مبادلات اقتصادی با کشور افغانستان توسعه می‌یابد

استاندار سیستان و بلوچستان بر لزوم ارتباط گسترده بین دو کشور ایران و افغانستان تأکید کرد و گفت: ما باید با اراده قوی تجارت با کشورهای همسایه را روزبه‌روز توسعه دهیم.

 به گزارش پایگاه خبری ذاکرنیوز ، محمد کرمی در نشست با معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با داشتن 1630 کیلومتر مرز مشترک با دو کشور و دسترسی به آب‌های آزاد زمینه بسیار خوبی برای توسعه تجارت و افزایش صادرات و واردات دارد، بیان کرد: افغانستان کشوری بسیار غنی است و باید با فعالیت‌های مشترک زمینه بهره‌برداری از این ظرفیت‌های بی‌بدیل را فراهم کنیم.

وی بر لزوم ارتباط گسترده بین ایران و افغانستان تأکید کرد و افزود: افزایش مبادلات اقتصادی با کشور افغانستان، تشکیل شرکت‌های مشترک سرمایه‌گذاری در حوزه کشتیرانی، بحث‌های درمانی، دانشگاه‌ها و تولید انرژی‌های پاک باید در دستور کار باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر سرمایه‌گذاری مشترک خاطرنشان کرد: ما باید با اراده قوی تجارت با کشورهای همسایه را روزبه‌روز توسعه دهیم.

وی به راه‌اندازی راه‌آهن چابهار اشاره کرد و گفت: این طرح مهم ریلی موجب اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد اقیانوسی و سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.

کرمی با بیان اینکه کشور افغانستان مایل به سرمایه‌گذاری در حوزه کشتیرانی در کشور است که می‌تواند منافع 2 طرف را تأمین کند، افزود: کاملاً آمادگی داریم و استقبال می‌کنیم که این روابط هر روز تنگاتنگ‌تر شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار