استاندار مازندران:

مازندران مرکز برپایی اجلاس‌های بین المللی دیپلماتیک شود

استاندار مازندران گفت: مازندران توانایی تبدیل شدن به مرکز اصلی برپایی اجلاس ها و رویدادهای بین المللی دیپلماتیک را داراست.

به گزارش ذاکرنیوز ، سید محمود حسینی پور ظهر سه شنبه در دیدار با وزیر امور خارجه به تشریح ظرفیت‌های ویژه استان و نقش ملی استان در گذرگاه‌های ویژه تاریخی پرداخت و گفت: تولیدات استان مازندران منحصربه‌فرد است.


حسینی پور ضمن ارائه اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه دیپلماسی اقتصادی طی دو سال گذشته در استان از وزیر امور خارجه خواست که نقش ویژه خود را برای هماهنگی و تسهیل رفت و آمدهای دیپلماتیک و اعزام هیأت‌های تجاری به مازندران و کشورهای هدف را ایفا کند.


وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان و برخورداری از ۳ فرودگاه مهم و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال - جنوب گفت: مازندران می‌تواند نقش ویژه‌ای در توسعه دیپلماسی اقتصادی و تحقق اهداف دولت سیزدهم داشته باشد.


استاندار مازندران پیشنهاد داد که مازندران توانایی تبدیل شدن به مرکز اصلی برگزاری اجلاس ها و سمینارها و رویدادهای بین المللی را دارد زیرا زیرساخت‌های فنی و قابلیت‌های، زیرساخت‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی در استان وجود دارد.


وی همچینن به ارائه طرح ویژه دیپلماسی آموزشی پرداخت و از وزیر امور خارجه خواست تا از ظرفیت موجود برای اجرای این طرح بهره گیری شود.


رفع موانع فراروی صادرات مازندران


امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه نیز وعده داد تا در آینده اجلاس‌های مهم و سمینارهای بین المللی در استان مازندران برپا شود و این مسئله زمینه ساز و سبب تقویت وزن سیاسی و اقتصادی استان در تصمیم‌گیری‌های ملی می‌شود.


وزیر امور خارجه همچنین برای رفع موانع فراروی صادرات محصولات استان وعده داد و درباره طرح دیپلماسی آموزشی به دستیار ویژه خود برای پیگیری و تحقق و اجرای دیپلماسی آموزشی ارائه شده از سوی استاندار دستور داد.


وزیر امور خارجه در آستانه برپایی سمینار بین المللی مشترک استانداران کشور و سفرای کشورهای خارجی پیشنهاداتی برای حضور مؤثرتر مازندران و معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل برای توسعه دیپلماسی اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی مطرح کرد.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار