عضو مجمع نمایندگان هرمزگان:

مازاد درآمد مالیاتی هرمزگان برای محرومیت‌زدایی استفاده شود

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان مازاد درآمد مالیاتی استان را ۱.۵ تا ۲ برابر درآمدهای مالیاتی دانست و گفت: باید بر اساس قانون مازاد درآمد مالیاتی هرمزگان برای محرومیت‌زدایی استفاده شود.

به گزارش ذاکرنیوز، منصور آرامی درگفتگو با مهر، اظهار کرد: استان هرمزگان علاوه بر وصول درآمدهای مالیاتی، مازاد درآمدهای مالیاتی را هم دارد. دولت سالانه سهمی را برای استان هرمزگان جهت وصول مالیات اعلام می‌کنند اما هرمزگان همواره ۱.۵ تا ۲ برابر این رقم را مازاد مالیات دارد.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: مردم هرمزگان انتظار دارند که بر اساس قانون سهمی برای توسعه و محرومیت‌زدایی استان در نظر گرفته شود که متاسفانه تا کنون تحقق نیافته است.


آرامی با اشاره شرایط مطلوب هرمزگان برای کشاورزی، تصریح کرد: هرمزگان دارای محصولات کشاورزی خارج از فصل است به عنوان مثال هنگام برداشت نارنگی در منطقه سیاهو در هیچ کجای کشور این محصول یافت نمی‌شود.


وی ادامه داد: علاوه بر محصولات دریایی، خرمای پیاروم نیز از یگر محصولاتی است که مختص شهرستان حاجی‌آباد و استان هرمزگان است.


عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با ذکر این نکته که دولت باید به اقتصاد غیر نفتی اولویت بدهد، خاطرنشان کرد: دولت‌ها اگر مشکلات مردم را با اقتصاد غیر نفتی حل کنند ممکن است دو تا سه سال طول بکشد اما می‌توان برای ۱۰۰ سال آینده نیز برنامه‌ریزی کرد.


آرامی اظهار کرد: اگر دولت به اقتصاد غیرنفتی توجه کند استان هرمزگان می‌تواند نقش بسیار مهمی را در توسعه ایفا کند که با تحقق این امر گام بسیار بزرگی برای رفع محرومیت‌ها نیز برداشته خواهد شد.





اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار