لغو برخی کلاس‌های درس در برلین به دلیل اعتصاب کارکنان

در پی فراخوان اتحادیه آموزش و علم آلمان روز گذشته بسیاری از کارکنان آموزشی در اعتراض به شرایط کاری اعتصاب کردند که این منجر به لغو برخی کلاس‌ها در پایتخت آلمان شد.
- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس"، به دلیل اعتصاب هشداردهنده اتحادیه آموزش و علم (GEW) روز چهارشنبه کلاس‌ها در برخی از مدارس برلین لغو شد. به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از GEW، همچنین بیش از 2500 معلم، مربی اجتماعی و روانشناس مدرسه در تظاهراتی در مرکز شهر برلین شرکت کردند. علاوه بر این، اقدامات غیرمتمرکز متعددی در مناطق مختلف این شهر صورت گرفت.

از سال 2021، GEW خواستار یک توافق نامه حفاظت از سلامت جمعی است که اندازه کلاس ها و سایر پشتیبانی پرسنل را تنظیم می کند. از جمله، این اتحادیه خواستار تشکیل کلاس های کوچکتر در مدارس است. GEW استدلال می کند که از این طریق، شرایط کار سالم تر برای بیش از 34000 معلم و سایر کارکنان مدرسه و در عین حال کیفیت بالاتر تدریس می تواند به دست آید.

سنای برلین چنین بحث هایی را رد می کند و به جامعه چانه زنی جمعی ایالت ها (TdL) اشاره می کند. به گفته سنای برلین بدون رضایت TdL برلین نمی تواند چانه زنی جمعی در مورد اندازه کلاس ها را آغاز کند. GEW این استدلال را نمی پذیرد و از سال 2021 به طور مکرر اعتصاب های هشدار دهنده را برای رسیدن به هدف خود سازماندهی کرده است. به زعم این اتحادیه کلاس های کوچکتر نیز با تغییر قانون مدارس قابل اجرا هستند.

اتحادیه غذا، لذت و رستوران ها (NGG) هم به دلیل اختلافات چانه زنی دسته جمعی در تولیدکننده مواد غذایی منجمد فروستا در برمرهاون، خواستار اعتصاب هشدار دهنده در صبح روز سه شنبه شده بود. این اتحادیه درخواست کرده بود که در شیفت اولیه، کارمندان باید از ساعت 6 صبح تا 8 صبح کار را متوقف کنند و بر خواسته های خود تأکید کنند.

این اتحادیه خواستار 12 درصد دستمزد بیشتر برای حدود 700 کارمند در مدت قرارداد جمعی 12 ماهه و همچنین استخدام دائم کارآموزان در حرفه ای که آموخته اند و کمک هزینه سفر است. طرف کارفرمایان خواهان یک قرارداد جمعی طولانی‌تر است و همانطور که اتحادیه روز دوشنبه اعلام کرد، 2.6 درصد برای امسال و 1.9 درصد برای سال آینده پیشنهاد می‌کند.

اخیرا اعتصاب های گسترده ای در بخش های مختلف آلمان در اعتراض به شرایط کاری و دستمزدها برگزار می شود.

اعتصاب های مشابهی در ماه های اخیر از جمله در بخش های حمل و نقل عمومی، کادر پزشکی، اداره پست و بخش های دیگر هم برگزار شده به گونه ای که برخی کارشناسان با توجه به موج اعتصاب ها سال 2024 را سال اعتصاب های تاریخی در این کشور نامیده اند.

مخالفت آلمان با استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراینانتقاد آلمان از حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستیدارایی‌های دویچه بانک آلمان در روسیه توقیف شد

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار