لس‌آنجلس‌ تایمز: نظام آمریکا مانع پاسخ مناسب آمریکا به بحران کرونا شده است

کارشناسان در آمریکا می‌گویند نظام فدرالی در این کشور یکی از عواملی است که مانع پاسخ مناسب آمریکا به شیوع گسترده ویروس کرونا شده است.

به گزارش ذاکرنیوز، از زمانی که شیوع ویروس «کرونای جدید» در آمریکا شدت گرفته به دلایل و ریشه‌های مختلفی درباره ناکارآمدی این کشور در پاسخ مناسب به این چالش جهانی اشاره شده است. 

کارشناسان در آمریکا در تازه‌ترین اظهارنظر در این باره، نظام فدرالی آمریکا را یکی از موانع در پاسخ مناسب به این بحران ذکر کرده و گفته‌اند در حالی که بیماری کووید-19 دشمنی مشترک به شمار می‌رود، ایالت‌های آمریکا قادر به مبارزه در قالب یک تیم منسجم و متمرکز نیستند. 

روزنامه «لس‌آنجلس‌تایمز» در گزارشی در همین خصوص نوشته در حالی که این بیماری همه‌گیر سراسر آمریکا را در نوردیده مبارزه با آن غیرمنسجم بوده و مرز میان ایالت‌های آمریکا به عاملی تعیین‌کننده در زندگی یا مرگ ساکنان آن تبدیل شده است.

از طرف دیگر، نبود دستورها و پیام‌های قدرتمند از سوی دولت «دونالد ترامپ» هم به عاملی مکمل تبدیل شده است. لس‌آنجلس‌تایمز می‌نویسد: «فقدان دستورات قدرتمند از سوی دولت ترامپ باعث شده بسیاری از تصمیم‌های مرگ و زندگی به مقام‌های محلی و ایالتی واگذار شود.»

نظام غیرمتمرکز سلامت آمریکا موجب تفویض اختیاراتی جامع به فرمانداران در خصوص اعمال قرنطینه شده. «لاورنس او گاستین»، استاد حقوق سلامت جهانی در دانشگاه جورج‌تاون می‌گوید: «فدرالیسم بزرگترین نقطه قوت آمریکا است و بزرگترین نقطه ضعف آن هم هست.»

این استاد دانشگاه اضافه کرد: «هنگامی که خلأ قدرت وجود داشته باشد مسئولان دیگر باید این خلأ را پر کنند که در این مورد خاص فرمانداران هستند.»


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار