فرماندار تهران مطرح کرد؛

لزوم تدوین نظام مسائل روستاها توسط دهیاران

فرماندار تهران گفت: نظام مسائل روستاها در حوزه های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی باید توسط دهیاران تدوین شود.

به گزارش ذاکرنیوزبه نقل از روابط عمومی فرمانداری تهران، نشست هم اندیشی احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران با بخشداران؛ رؤسای شورای اسلامی روستا و دهیاران شهرستان تهران با حضور سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی و زارعی معاون برنامه ریزی و توسعه؛ صبح روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانداری تهران برگزار شد.


احمد قیومی در این نشست گفت: دهیاران در خط مقدم خدمت به روستاییان قرار داشته و به عنوان نمایندگان دولت در روستا باید با به کارگیری ظرفیت‌ها و و رفع مشکلات مردم تدبیر کرده و با تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها؛ در پیشبرد برنامه‌های کلان دولت محترم تلاش کنند.


وی شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی هر روستا را گام بزرگی در ایجاد توسعه و اشتغال دانست و خواستار ورود جدی دهیاران در این زمینه شد و افزود: دهیاران باید به سمت ایده سازی و ایده پردازی در جهت تحول و توسعه روستاها حرکت کنند.


در ادامه بخشداران و دهیاران تابعه شهرستان نیز به بیان برخی از مشکلات اعم از فراهم نبودن زمینه کسب درآمد مناسب و پایدار برای زندگی مطلوب روستایی، تعریض و اصلاح راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی روستاها، طرح هادی روستاها و همچنین رفع موانع موجود در جهت سند ثبتی املاک مسکونی و غیر مسکونی روستاییان و عشایر اشاره داشتند.


احمد قیومی در پایان گفت: با توجه به اینکه توسعه روستاها و حل مشکلات روستاییان یکی از اولویت‌های این فرمانداری می‌باشد، تلاش خواهد شد تا ضمن بازدید از تک تک روستاها در جهت بررسی و حل مشکلات آنها اقدام نموده و از هر فرصتی برای خدمتگزاری استفاده کنیم.


گفتنی است در این جلسه ضمن پیش بینی راهکارها و برنامه ریزی عملیاتی در جهت پویا سازی فعالیت‌ها، چگونگی بهره مندی حداکثری از ظرفیت روستاها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار