لبنان حمله ادعایی به عربستان را محکوم کرد

وزارت خارجه لبنان حملات اخیر نسبت داده شده به انصارالله یمن به عربستان را محکوم و تاکید کرد، لبنان در کنار عربستان است. این موضعگیری به نظر بیشتر جلب نظر عربستانی‌هاست که فعلا روابط خود را بیروت قطع کرده‌اند.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از روسیا الیوم، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "به شدت حمله تروریستی را که صبح امروز توسط یک قایق بمب گذاری شده و پیش از این توسط پهپادها متعرض عربستان شد، محکوم می‌کنیم."


در این بیانیه آمده است که وزارت خارجه لبنان در برابر هر آن چیزی که امنیت و ثبات عربستان را تهدید می‌کند، همواره در کنار دولت و ملت عربستان است.


ائتلاف عربی به رهبری عربستان صبح امروز ادعا کرد، نیروهایش یک قایق بمب گذاری شده متعلق به انصارالله را پیش از اجرای حمله قریب الوقوع در جنوب دریای سرخ را منهدم و نیز یک پهپاد را پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی صنعا رهگیری کردند.


روابط ریاض و بیروت پس از آن تیره شد که جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان پیش از تصدی این پست در مصاحبه‌ای گفته بود، جنگ یمن بیهوده است و انصارالله با تجاوزی خارجی روبرو شده و به همین دلیل حق دارد از خود دفاع کند. این مساله‌ باعث شد عربستان ولید البخاری، سفیر خود در بیروت را احضار کند و از سفیر لبنان در ریاض نیز بخواهد کشور را ترک کند و تمامی صادرات لبنان به ریاض را متوقف کرد.


امارات، کویت و بحرین هم در اقدامی مشابه سفرای خود در بیروت را فراخواندند و از اتباع خود در لبنان خواستند این کشور را ترک کنند.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار