خطاب به کشورهای غربی؛

لاوروف: نتایج استفاده از اورانیوم در یوگسلاوی و عراق یادتان است؟

وزیر خارجه روسیه امروز در مصاحبه ای خطاب به کشورهای غربی یادآور شد: نتایج استفاده از اورانیوم ضعیف شده در یوگسلاوی و عراق را یادتان می آید؟

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از اسپوتنیک، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه درباره ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین در سخنانی تصریح کرد: این گامی جدی به سوی تشدید بیشتر تنش است.


وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: اظهارات برخی از نمایندگان غربی مبنی بر اینکه هیچ چیز وحشتناکی وجود ندارد، هیچ جایی استفاده از مهمات با اورانیوم ضعیف شده منع نشده است و ما هیچ کنوانسیونی را نقض نمی کنیم؛ جای تعجب دارد.


«سرگی لاوروف» در ادامه اضافه کرد: به یاد داشته باشید که نتایج حاصل از اورانیوم ضعیف شده در یوگسلاوی و عراق، زمانی که ده ها هزار غیرنظامی و نیروهای ناتو متحمل آسیب شدند، چه شد. افزایش شدید بیماری های سرطانی و سایر بیماری های خطرناک، همچنین خاک برای چندین دهه آلوده بود.


«ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه دیروز سه شنبه در واکنش به ابتکار انگلیس در ارتباط با تحویل تسلیحاتی با اورانیوم ضعیف شده به کی‌ یف اعلام کرد: غرب تصمیم گرفته است با فدراسیون روسیه تا آخرین اوکراینی بجنگد نه در کلام، بلکه در واقعیت. اگر انگلیس گلوله های اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین برساند، روسیه مجبور به واکنش خواهد شد.


سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هم در این خصوص تأکید کرد: یک مرحله دیگر طی شده است، اما آنها کمتر و کمتر می شوند. مسکو شرایط در این خصوص را با دقت رصد می کند.


ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم در واکنش به «آنابل گلدی» معاون وزیر دفاع آمریکا که گفته بود: بریتانیا مهمات اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین منتقل خواهد کرد، گفت: سناریوی یوگسلاوی. این گلوله ها نه تنها می کشند، بلکه محیط را آلوده می کنند و باعث سرطان در افراد ساکن در این زمین ها می شوند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار