لاوروف: آماده بررسی پیشنهادات کشورهای آفریقایی هستیم

وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد: آماده بررسی پیشنهادات کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین هستیم.

به گزارش ذاکرنیوز به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه از آمادگی کشورش برای بررسی پیشنهادات کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین برای حل‌ و فصل بحران اوکراین خبر داد.


وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: وزیر خارجه بلاروس (در دیدار امروز) یادآور شد که ابتکارات دیگری هم وجود دارد. ابتکار برزیل و رئیس‌ جمهور آفریقای جنوبی. برای بررسی هرگونه پیشنهادی که به منظور استقرار تحقق ثبات در نظام جهانی تلاش کند، آماده هستیم.


«سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی دیروز سه‌ شنبه در کنفرانس خبری مشترک با «لی هسین لانگ» نخست وزیر سنگاپور تاکید کرد: در گفتگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، پیشنهاد اعزام هیأتی از سران کشورهای آفریقایی به مسکو و کی‌یف را مطرح کردم که هر دو رئیس‌جمهور با آن موافقت کردند. این هیأت متشکل سران زامبیا، سنگال، کونگو، اوگاندا، مصر و آفریقای جنوبی خواهد بود که قرار است در پایتخت‌های روسیه و اوکراین با رؤسای جمهور این دو کشور در زمینه صلح کنند.


رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اضافه کرد که پوتین و زلنسکی با آغاز تلاش‌ها در این زمینه با حضور سران آفریقایی موافقت کرده و این مساله به اطلاع «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و دفتر اتحادیه آفریقا نیز رسیده است.


رسانه‌های روسی پیش از این اعلام کرده بودند که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه گذشته در تماس تلفنی با همتای آفریقای جنوبی خود، با پیشنهاد تشکیل هیأتی از سران آفریقایی برای گفتگو درباره پایان دادن به جنگ اوکراین موافقت کرده است. رئیس‌جمهور روسیه در جریان این مکالمه تاکید کرده که مسکو هرگز مانع پیشبرد روند دیپلماتیک در ارتباط با پایان دادن به شرایط جنگی، نشده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار